Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

rubber slangetjes en aanverwante

renepaul

Donateur 2024
Afgelopen weekend eens onder de kap gekeken, omte kijken hoe alles er bij stond.
Zie ik tot mijn schrik een rubber slangetje zo poreus dat het spontaan afgebroken is.
Ik heb hem moeten inkorten, maar het zit niet echt lekker.
Nog eens goed gekeken naar de rest van de rubber slangetjes, en moet eerlijk zeggen dat er een aantal niet zo fris meer zijn.
Gezien de leeftijd van de auto snap ik dat wel.
Maar hoe kom ik aan nieuwe slangetjes?????
Ik weet dat er ergens een site was waar je het een en ander kon bestellen.
Of is er hier iemand met een onderdelen lijst, Omega specifiek?
 
Als het vormdelen zijn, staat het GM nummer op de slang zelf, maar de kans is groot dat je het niet meer krijgt. Had jaren terug al eens een koelslang nodig maar die was toen al niet meer leverbaar. Kon uit de voeten met 8mm benzineslang. Die delen worden overigens ook niet meer gemaakt, dus de vraag is of oude voorraden je daadwerkelijk verder helpen, kans is dat die ook al uitgedroogd in een magazijn liggen.

Ben zelf ook nog op zoek naar een degelijk alternatief voor de benzineslangen vanaf de leiding tot injectie, die beginnen langzaam droog te worden.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Begin eens met te laten zien welke het is / zijn. Dan kunnen we in de EPC de artikelnummers vinden.

De kans dat je creatief bezig moet wordt steeds groter.
 

renepaul

Donateur 2024
De boosdoener.
Lijkt een luchtslangetje.
In de vorm van een "s"
 
Laatst bewerkt:
Die zou ik eraf halen en de aansluitingen opmeten. Gewoon een (vacuüm)slang op lengte kopen van de rol en die monteren. Al is het maar als tijdelijke oplossing.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
De foto's zijn voor mij te onduidelijk om te herleiden waar ik naar kijk. Lijkt op de brandstof verdamp leiding? Daar zul je een universele slang voor moeten gaan zoeken, die spullen zijn al heel lang NLS.
 

Xedrah

Donateur 2024
Ja, wees creatief. Slangen origineel wordt vast lastig of onmogelijk. Je kunt ook de sloop van een willekeurige frisse auto slangen halen en die op maat passen, meten en snijden. Dan lijkt het vast weer origineel en kost bijna niets.
 
Bovenaan