Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

ruimte op aandrijfas "lager"

hoeveel ruimte mag het ophang "lager" hebben van de aandrijfas( die onder het hitteschild bij het handrem gedeelte zit) de mijne heeft zeker 2 a 3 cm ruimte.
het ziet er naar uit dat het heel simpel te vervangen is KLOPT DAT !!!
ik heb namelijk een mysterieuze trilling zo rond de 40 km maar dit is niet altijd.

Rob
 

Andrew

600.000
Nou, als je 2 tot 3 cm ruimte hebt, dan moet je mijns inziens dat lager snel vervangen. Bij de Omega-B heb ik er geen ervaring mee, bij de Omega-A was het inderdaad simpel te doen. Bij mij was toen bij het wegrijden een vreemde trilling in de auto merkbaar.

Andrew
 

Vega

Medewerker
Administrator
Gelijk vervangen, mag geen speling opzitten.
Vervang zowel het lager als het rubber.
Lager moet je eraf trekken met een lagertrekker.
 

Andrew

600.000
Vega zei:
Gelijk vervangen, mag geen speling opzitten.
Vervang zowel het lager als het rubber.
Lager moet je eraf trekken met een lagertrekker.


Klopt, ik herinner me dat het lager in een rubber was opgehangen, dat was toen als 1 onderdeel leverbaar.

Andrew
 

Colinh

Donateur 2023
Andrew zei:
Vega zei:
Gelijk vervangen, mag geen speling opzitten.
Vervang zowel het lager als het rubber.
Lager moet je eraf trekken met een lagertrekker.


Klopt, ik herinner me dat het lager in een rubber was opgehangen, dat was toen als 1 onderdeel leverbaar.

Andrew


Inderdaad, bij mijn eerste A, was het rubber te droog, afkeur bij APK, hele lager vervangen.





Gr Colin
 
maar volgens mij is het geen lager maar een soort van opvang rubber , ik heb geen lager gezien !!!
rob
 

Berry

OOP Huisleverancier
Rubber kun je los van het lager vervangen,maar het is een ''slap'' rubber,het is bijna altijd naar beneden uitgezakt,en ik heb er genoeg gesloopt waar van het rubber gescheurd was :P klink lekker
Maar nooit iets van trillingen gemerkt
Gr Berry
 
vandaag lager en het huis van de aandrijfas vervangen, heel de as er onder vandaan gehaald en met een trekker het lager gedemonteerd.
leuk klusje om te doen ik was er 1,5 uur mee bezig en 35 euro armer,maar de trilling is weg !!!
ook gelijk mijn remlicht schakelaar vervangen dit was een redelijke kut klus omdat ik niet goed kon zien hoe de stekker geborgd zat,hier ben ik een uur mee bezig geweest ,schakelaar koste nog geen 18 euro maar de cruise control werkt weer !!! dus lekker daggie geweest en voor weinig centjes weer klaar.
en o ja ook nog mijn koplampen laten polijsten !!!! zijn weer helemaal helder en het kostte mij helemaal niets *O*
nu alleen nog ff uitzoeken waar de koelvloeistof lucht vandaan komt bij een warme motor,je ruikt het alleen buiten dus niet in de auto.

rob :s
 

Vega

Medewerker
Administrator
Spanrol zei:
ook gelijk mijn remlicht schakelaar vervangen dit was een redelijke kut klus omdat ik niet goed kon zien hoe de stekker geborgd zat,hier ben ik een uur mee bezig geweest ,schakelaar koste nog geen 18 euro maar de cruise control werkt weer !!!

Ik deze bij mij ook vervangen, kon ook niet zien en er niet goed bij komen om deze er netjes uit te halen, ik heb hem er gewoon uitgebroken (was toch kapot) daarna de nieuwe geplaatst wat een stuk makkelijker ging.
 
Bovenaan