Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Ruitenwisserblad slaat te ver door.

Hallo beste OOP-ers.

Het probleem waar ik momenteel mee te maken heb is dat de ruitenwisser aan de bijrijders zijde te ver door schiet tot onderzijde raamrubber.
Ik kwam bij toeval hier achter toen ik de motorkap open maakte en merkte dat het uiterste puntje van het ruitenwisserblad klem kwam te zitten.
In nov. 2012 zijn de beide ruitenwisserbladen nog vervangen door de garage bij een APK keuring, eerder is mij niets opgevallen en ben ik bij de
garage gaan informeren hoe dit mogelijk is en werd mij verteld dat er een speling zit in het overbrengings mechanisme?
Nu is mijn vraag aan U allen is dit toeval of zijn door garage de verkeerde ruitenwissers gemonteerd wat de monteur tegen spreekt en zo niet is
het mechanisme een voudig af te stellen of moet er een veer vervangen worden.

M.vr.gr. Cor.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Post eens een fotootje van hoe het er nu uitziet?

Je hoort niet veel speling te voelen. Als de ruitenwisser te laag staat dan kun je de arm losdraaien, omhoog trekken (kan flink vastzitten) en in een wat hogere positie terugdrukken/vastdraaien.
 
Hallo Jacco.

Bedankt voor jou snelle reactie en ik ga het morgen meteen uit proberen en hou je op de hoogte hiervan. d:)b

Gr. Cor.
 

Berry

OOP Huisleverancier
Het komt wel vaker voor hoor een beetje speling ....het regent hier ook altijd.Mocht het bij jouw ook het geval zijn heb ik er nog wel 1 liggen voor een tientje ;)
 
B-Buster zei:
Post eens een fotootje van hoe het er nu uitziet?

Je hoort niet veel speling te voelen. Als de ruitenwisser te laag staat dan kun je de arm losdraaien, omhoog trekken (kan flink vastzitten) en in een wat hogere positie terugdrukken/vastdraaien.




Daar heb je hele kleine poelie trekkers voor _O- _O- _O-
 
Bovenaan