Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Ruitenwissers werken niet meer

Hoi mannen

Onderweg stopte spontaan mijn ruitenwissers ermee, ik hoorde voorafgaand een lichte tik, ruiten en koplampsproeiers functioneren gewoon, dus zekering is volgens het boekje ok, iemand een idee of gewoon de motor overleden .

gr Hugo
 
zijn er geen 2 zekeringen voor de ruitenwissers? Volgens mij zit het intervalgedeelte op een andere zekering dan de volle snelheid.... Maar ik weet het niet zeker.
 
Kan ook het relais zijn misschien. Weet niet of er bij de Omega ook 1 zelfde voor de mistlampen ofzo gebruikt wordt? Zou je die ff om kunnen wisselen om te testen. Bij mn vrachtwagen zit het wel op die manier.

Gr. Paul
 

Vega

Medewerker
Administrator
Eerste stand gaat via een relais tweede en derde stand direct op motor.
Relais zijn niet uitwisselbaar.
 
Ik zag gisterenavond toen ik uit mijn late dienst kwam dat de verlichting van de boardcomputer steeds van wisselde van sterkte, kan het misschien een spanningsregelaar zijn, of de dynamo, dat de ruitenwissers niet meer werken .

gr Hugo
 
los gelopen mechaniek asje stuk en soms loopt hij vast dan trekt de motor veel stroom dat zou dan ook ge geklik verklaren
 
Bovenaan