Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Scheef trekken bij remmen.

Hi all :>

Zit met het volgende: bij het remmen trekt onze Omega naar rechts weg, lijkt alsof links door wil rijden. Nix mis mee natuurlijk maar soms is het tog ook wel ideaal om af te remmen zonder dat je het idee hebt dat je na een verticale schroef in de berm gaat belanden... 8)7

Heb alle remklauwen/schijven al netjes schoongemaakt en weer gangbaar gemaakt, was m.i. nog niet nodig maar tog. Wat kan er aan de hand zijn? En wat kan ik zelf nog proberen uit te sluiten voor dat ik hem naar een garage breng? Ik ga vanmiddag de bandespanning nog even controleren en op peil brengen mocht dat nodig zijn, al denk ik niet dat dat het probleem is want de banden zijn net nieuw dus ook op spanning gebracht.
 

yoyo

The UK brothers
En trilt hij ook tijdens het remmen?

(ik zit bijna te denken aan een paar versleten rubbers in je voorwielophanging)
 
Uitlijning is top! Tenminste hij blijft rechtdoor rijden als ik het stuur loslaat :+ Trillen doet hij ook _niet_. :?
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Dan kunnen het alsnog je draagarmrubbers zijn, al zou je dan eigenlijk wel wat meer moeten merken. Gevoelig voor spoorvorming, wat minder direct gevoel qua sturen, etc.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Hoe oud zijn de remblokken?
Zijn de remblokken nog wel goed?
Bewegen alle plunjers?
Kan de remklauw zelf bewegen?
 
Schijven zijn nog amper of niet ingesleten blokken nog min. 6mm voor, achter niet helemaal zeker maar nog lang niet op. Week geleden alles nagelopen en gangbaar gemaakt. Als de draagarmrubbers rot zijn wat merk ik dan allemaal? Voor mijn gevoel is de remdruk niet helemaal gelijk verdeeld. Als ik een paar keer flink heb geremd (net voordat de ABS ingrijpt) word het al aanzienlijk beter...
 

Vega

Medewerker
Administrator
Hoe is het met de remvloeistof gesteld, is deze wel eens vervangen?
Volgens de VOD moet dit om de twee jaar.
 
Dat durf ik dus echt niet te zeggen (lekker als de onderhoudshistorie ontbreekt :P) Maar dat is wel een van de dingen die eens gedaan wil hebben. Welke vloeistof raden jullie aan?
 

Vega

Medewerker
Administrator
Die erin moet, Dot4, gewoon bij de VOD halen, kost maar een paar euro.
Je moet het niet op de ouderwetse manier doen, je weet wel trappen op het rempedaal.
Maar met een Brake Bleeding Kit.
 
Oeh, dat word weer investeren. Maar dat ga ik toch eens doen. Sta open voor meer suggesties, het rijd niet über comfortabel zo :S en dat is de Caravan ook niet waard!
 
B-Buster zei:
Dan kunnen het alsnog je draagarmrubbers zijn, al zou je dan eigenlijk wel wat meer moeten merken. Gevoelig voor spoorvorming, wat minder direct gevoel qua sturen, etc.

De Omi gisteren naar de garage gebracht en die vertelde inderdaad dat de rubbers op zijn! Nu zsm vervangen, gaat al1 niet meer lukken voor de meeting denk ik :P
 
Bovenaan