Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Siemi stelt zich ook hier voor

Status
Niet open voor verdere reacties.
Even een kopie gemaakt van mijn voorstelling op opel-forum.nl:

Ik ben Siemi en woonachtig in het land der Opels :-). Ik heb vroeger samen met mijn broer een Opel Kadett GT gehad. Een geweldig ding om in te rijden, maar van pure ellende na een half jaar weer ingeruild. Nadat mijn pa ook 3 Opel's op rij heeft gehad die dramatisch slecht waren, zijn we met z'n allen van Opels afgestapt.

Afgelopen jaren heb ik nogal verschillende auto's gehad, Honda's, BMW's, Audi en Mercedessen. Tot 2 weken terug reed ik in een Mercedes 190. Echt een mooie auto. 22 jaar oud, maar zag er uit als 5 jaar oud. Met veel plezier reed ik daar in, tot hij 2 weken terug niet naar Nederland wilde. Dus ik naar Nederland gelopen (om de motorkap open te doen, stond op de grens :-)) en was ik er al snel achter dat hij zijn laatste ritje had gehad (motor definitief stuk).

Aangezien huurauto's leuk is voor even en nogal prijzig ben ik naarstig op zoek gegaan naar wat anders. Vanwege chronisch tijdgebrek op Ebay wat kandidaat auto's geselecteerd en ingesteld met een autobod. De 1e (320 touring) ging duurder weg dan ik had bedacht. De 2e was wel raak. Een Opel Omega is het dus geworden. Ach, het rijdt, dacht ik toen.

Inmiddels heb ik hem opgehaald en ben ik er mee naar de TUV geweest. Ik moet bekennen, dat rijdt eigenlijk best wel heel erg lekker. Als ik er langs loop, dan vind ik hem eigenlijk nog mooi ook.

Wat is het precies voor Omega?
Het is een 2.5 V6, handgeschakeld van 31 Mei 1995. Het is een CD uitvoering met oa Radio/cd en Beauty pakket. Hij heeft inmiddels 173.000 km gereden en ik ben de 2e eigenaar. Hij ziet er van binnen en buiten netjes en verzorgt uit.

Problemen?
Voor de TUV waren er wat kleinigheidjes, achterremmen, een dashboardlampje voor een gordel en last but not least een deur die niet van buitenaf te openen is. De meeste dingen zijn inmiddels door de werkstatt opgelost, behalve de deur. Dat wordt woensdag.

Tot slot nog even iets over mijzelf. Ik ben freelance IT consultant, heb samen met mijn vrouw een Thais café - restaurant (met 1000 parkeerplaatsen voor de deur, dus als er nog een meetinglocatie nodig is..... king: Verder werk ik nog als auto import consultant, waarbij ik mensen probeer te helpen met het importeren van auto's. Met name uit Duitsland, maar ook uit de States. Mijn insteek is daarbij wat anders dan bij de meeste anderen. Ik vind dat iedereen dat zelf kan en geen dure importhulp nodig heeft. Vandaar BPMberekenen.com
 
Hoi Siemi,

Welkom hier en een aardige intro :Y

Mocht de Omega zover zijn,foto's zijn van harte welkom,

gr

Danny
 

Vega

Medewerker
Administrator
Hallo Siemi,

Welkom op het OOP en zoals Danny zegt we zijn gek op foto's.
En waar staat dat Thais café - restaurant.
Ook handig iemand die alles weet van auto's importeren.
 
Welkom op het oop forum.

Een heel verhaal heb je maar wel leuk om te horen dat de omega al meteen bevalt.

Veel plezier ermee en we zien graag foto's.

Gr Jack
 

yoyo

The UK brothers
Hallo Siemi,
Jij bent een man van woorden :Y heel erg duidelijk allemaal,
Hartelijk welkom hier op het OOP en idd de vragen zijn al gesteld , we zijn gek op foto's en waar ergens (ongeveer woon je?)hatrelijk welkom hier.

Nogmaals Siemi , hartelijk welkom hier.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Mooie introductie Michel. En welkom uiteraard. :)

Altijd goed om nog meer kennis aan boord te krijgen. Qua importeren zijn we zelf al redelijk handig geworden met 'onze' ervaringen haha, maar meer know-how is altijd beter.

Ik ben ook wel benieuwd naar de locatie. Wie weet kunnen we daar wat leuks mee bij toekomstige events. :)
 
Vanwege de vele reacties, dan toch maar even een foto van Ebay, gemaakt door de verkoper. Dat zijn echt geweldig goede foto's.... :thumbdown
!Bs),C8!CGk~$(KGrHqEH-CkEvDfY+uemBL5UZBjMIg~~_12.JPG

De rest van de foto's zijn net zo veelzeggend.

Het Thaise cafe (en binnenkort restaurant) staat in Kleve, net over de grens bij Nijmegen. We hebben dit shopping center met de meer dan 1000 parkeerplaatsen voor de deur (<a class="postlink" href="http://www.eoc-kleve.de/" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.eoc-kleve.de/</a>) en op zondag is die helemaal leeg......
Als er iemand importvragen heeft, ga gerust je gang :-)

Wat de Omega betreft, vind ik het nu wel jammer dat het geen automaat is. Dat zou erg goed bij de motor gepast hebben. Ik heb gisteren ook de garagerekening gekregen om de Omega door de tuv heen te helpen. Dat was 160 euro. Voor dat geld heb ik ook 2 nieuwe achterremblokken. De rest waren vooral kleinigheidjes om te fixen. De deur hebben ze helaas nog niet goed gemaakt. Ik heb een paar dagen rondgereden zonder dat ik aan de bestuurderskant kon instappen. Gisteren zouden ze hem afmaken. Nou, dus niet. De mistlampen waren niet teruggezet (zat een klein barstje in 1 en dat mocht niet van de tuv), de centrale vergrendeling was niet aangesloten, de deurklink om te openen werkte niet lekker, het slot is nauwlijks te bedienen, de bekleding bovenaan de deur ligt los, de bekleding bij de speaker zit niet vast. Toen ik de eigenaar van de garage daarop wees kon ik aan zijn reactie merken dat ik niet de enige was die problemen had. Ik denk dat een van zijn monteurs er niet meer lang zal werken wegens prutswerk (want dat was het).

Zo, weer een te lang verhaal. Sorry.
 
Hey Michel,

van harte welkom op ons OOP :)
Zoals anderen ook al hebben gezegd: meer kennis is altijd goed. Zeker als het je geld kan schelen (bij bvb import).
Martijn woont bij jou om de hoek en heeft misschien nog wel een automaat liggen voor je ;)
Hopelijk zijn de openstaande puntjes, aan jouw Omega, snel opgelost :)

:w Ruud
 
Dank jullie wel.

Ombouwen naar automaat is helaad geen optie :-(.

Vrijdag heb ik nog een Omega zien rijden waar ik ook nog bij heb staan kijken. Die was 2x zo duur als deze, zag er niet uit (deuken en zo), maar reed wel op gas. Nou, bij het voorbijrijden van die Omega kon ik al horen dat de techniek klopte met de buitenkant. De bestuurder zat te spelen met gas om hem aan de praat te houden.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan