Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

slecht lopende 2.2 16v

Berry

OOP Huisleverancier
Had vrijdag een klant met een slecht lopende motor 8)7
2012-12-18-031_zps4a46d771.jpg

2012-12-18-029_zps194c17c7.jpg

Was een 3 cilinder geworden je kon zo in de cilinder kijken,liep eigenlijk nog best goed.
 

Joep

Verbannen
Jij had toch ook zoiets op vakantie gehad?
Wat kan de oorzaak zijn? Want nu in korte tijd al 2x gebeurd dus?
 
oorzaak matige motoren serie de 2.2 lopen echt in alle opel modellen bij bosjes stuk . relevante oorzaak bij zoiets is meestal een smeerings probleem eerst loopt t vast dan breekt t af
 

Berry

OOP Huisleverancier
Das mijn mening ook,kijk op marktplaats staan er vaak genoeg,tekoop met defecte motor,veel telicht motortje voor zo'n zware bak.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Te lichte motor of matige constructie in een bepaalde serie 2.2 blokken? Bij de 2.0 heb ik dit niet veel gezien, terwijl er daar meer van rondrijden dan van de 2.2's.


Mooi gat in ieder geval, iets teveel koeling zo.
 

yoyo

The UK brothers
Zou het ook niet een beetje aan de rijstijl liggen.
(ik weet het , het zou niet mogen gebeuren...maar toch?)
 

Andrew

600.000
yoyo zei:
Zou het ook niet een beetje aan de rijstijl liggen.
(ik weet het , het zou niet mogen gebeuren...maar toch?)

Aart, volledig mee eens en na 7,5 jaar ervaring is mijn oordeel dat de 2.2 zeer geschikt is voor de Omega bij normaal tot intensief gebruik en vriendelijk voor de portemonnaie (tegenwoordig ook niet onbelangrijk).

En wil je echt meer, dan kies je een V6, maar ik zie sinds mijn forum-deelname erg veel lief maar toch ook erg veel leed over de V6-jes langskomen.

Dus tja, "L4 te licht" versus "V6 matig ontwerp", uiteindelijk heeft iedere motor wel eens wat. De goeie ouwe CIH's waren wat dat betreft een stuk beter doorontwikkeld (jaren 60 tot dik in de jaren 90).

Andrew
 
Bij slecht gebruik zou ik denken lagers koppakking e.d maar een gat in het blok nee dat is naar mijn idee ,meer
Kwaliteit metaal wat er gebruikt wordt
 
het is bij opel geweten dat de seri 2.0 en 2.2 een te zwakke olie pomp hebben de eerste zuigers en kleppen krijgen meer olie en de laatste bijna niets meer
is snel opgelost met een hoge debiet pomp
gr jona
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Te zwakke blokken zou ikzelf toch niet durven stellen,
moest met mijn blauwe 2.5DTI aardig duwen op het rechtse pedaal om een 2.2 16V bij te houden...

Ik ga dan eerder mee in het smeringsprobleem waar jona een oplossing voor voorstelt...
 
wellicht ligt dat aan je enorme wielen ik bleef een 2.2 nog voor met mn 97 er 2.5 td met een dti moet je die zeker voor blijven
 

Berry

OOP Huisleverancier
Helaas 2 nullen teweinig,mare jou oude 2 liter is toch ook geeindigd met een knal en een gat....
 
rijstijl of niet ik heb van de 2.2 bijzonder veel gevallen van schade gezien astra's omega's sintra's zafira's allemaal in puin koppen kapot koppakkingen eruit de 2.0 gingen wat minder maar ook die zijn eigenlijk onderbemeten in de omega in der rest van de auto's weinig gedoe mee gezien de omega is er eigenlijk te lomp voor voor een 2.0 en een 2.2
 
Bovenaan