Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Sleutel defect??

hey Peeps ik heb een klein probleempje met mn sleutel,vanochtend deed ik de deuren open op afstand en dat was geen probleem
maar eenmaal aangekomen op mn bestemming wou ik hem afsluiten en dat deed hij niet meer,het lampje brand wel als ik er op druk
en ik heb er ook een nieuwe baterij in gedaan,maar nog steeds doet hij het niet:-( de sleutel van mn vrouw werkt prima
is hier iets aan te doen of kost me dat een hele nieuwe sleutel?



Gr kevin
 

Vega

Medewerker
Administrator
Het kan zijn dat je hem even opnieuw moet synchroniseren met de auto.
Dat doe je als volgt:

  • Ga in de auto zitten.
  • Deuren dicht.
  • Sleutel in contact en contact aan, niet starten.
  • Druk dan op een van de knoppen op de AB, de deuren gaat op slot en en weer open.
  • Uitstappen en weer proberen.

Als dat niet werkt dan kan het zijn dat er misschien een knopje gaar is in je AB, deze kan je vervangen.
Als dat niet werkt dan zal je een nieuwe AB moeten komen en deze door de VOD laten programmeren op de auto.
 
ik ga het gelijk ff proberen :-) ben zo terug:P

ben dr weer en inderdaad hij doet het weer,bedankt voor de info waar zou ik toch zijn zonder all die omega kennis van jullie:P

bedankt en Gr kevin
 
Nitrofreak zei:
ben dr weer en inderdaad hij doet het weer,bedankt voor de info waar zou ik toch zijn zonder all die omega kennis van jullie:P

Waarschijnlijk in de Omega om 'm te bewaken _O- :Y

gr

Danny
 
Nog een sleutelvraag, ik heb 1 originele met "gladde" knoppen, en 1 nieuwere. De originele (denk ik) werkt perfect. De nieuwere start wel maar de ab functie doet het niet. Kan dit gaan werken of is dit kansloos met dat andere type?

Grtz, AJ
 
Dit is een originele sleutel voor een B1.
15.jpg

De gladdere zal waarschijnlijk 3 knoppen hebben ? (heb je er een foto van ?).
Kan wel werken maar dan moet ie wel middels de Tech2 aan jouw Omi gekoppeld zijn.
Ik heb een sterk vermoeden dat ze alleen de baard van de sleutel en de transponder (start blokkering) hebben overgezet.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
De printplaatjes kunnen dan alsnog wel gelijk zijn, die knopjes dat is slechts een vervangbaar hulsje. Volgens mij zijn de oude gladde knopjes niet meer te krijgen, wellicht heeft de vorige eigenaar daarom 1 sleutel voorzien van het nieuwere type knopjes.
 

Vega

Medewerker
Administrator
AJ09 zei:
Nog een sleutelvraag, ik heb 1 originele met "gladde" knoppen, en 1 nieuwere. De originele (denk ik) werkt perfect. De nieuwere start wel maar de ab functie doet het niet. Kan dit gaan werken of is dit kansloos met dat andere type?

Grtz, AJ

Gladde is inderdaad de oude behuizing hierboven zie je de nieuwe behuizing.

Is de batterij nog goed?

Heb je dit al gedaan.

Het kan zijn dat je hem even opnieuw moet synchroniseren met de auto.
Dat doe je als volgt:

  • Ga in de auto zitten.
  • Deuren dicht.
  • Sleutel in contact en contact aan, niet starten.
  • Druk dan op een van de knoppen op de AB, de deuren gaat op slot en en weer open.
  • Uitstappen en weer proberen.

Kan zijn dat de AB kapot is of dat die niet geprogrammeerd is op de auto.
 
In willekeurige volgorde:

-De battarij is goed, heb ik vernieuwd.
-Ook het lijstje heb ik afgewerkt, vond dat ook in het Opel boekje
-De foto verbaasd mij, ik leefde echt in de illusie dat de gladde oudere sleutel origineel bij de auto hoorde en dat de nieuwere mogelijk later was aangeschaft door de vorige eigenaar (en dat daarom de ab niet werkte) Ik ga een foto van die gladde sleutel maken maar girlfriend heeft de camera mee dus wordt van het weekend. Deze sleutel heeft overigens maar 2 knoppen.
-Nav laatste opmerking Peter, lijkt me inderdaad programmeringsprobleem, de sleutel is al langs opel geweest voor de startonderbreking maar dat is op nummer gegaan zonder de auto.

Grtz, AJ
 
Bovenaan