Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Slot portier bestuurder probleem

Hallo Allemaal,

Ik heb een probleem met mijn porties slot Omega B1. Sedan.
De situatie is als volgt.

1. Eerst werkte alles _/-\o_ ik blij.
2. Het gebeurde weleens dat bij sluiten via "de lucht" met de sleutel het pinnetje in de deur
niet mee ging naar beneden met de rest, waarop de rest dan ook meteen weer door het raampje kwam kijken
(waarschijnlijk wilden ze ook weten waarom nr 1 niet in de deur ging slapen.
Bij een tweede poging vertrok iedereen dan wel de deur in.
3. Het word erger, nr1. ging haalf naar binnen en de rest dacht dat ie helemaal naar binnen was.
Onder tussen was dat niet zo en kon je de deur dus zo open doen.
Na weer open en weer dicht (soms 2x) zat ie dan ook echt op slot.
4. Soms gaan nu alle deuren op één na open.
Via de achterdeur kan die dan wel open. Later ook vaak niet. Geen beweging in te krijgen.
5. Huidige situatie: varieerd tussen punt 3. en 4. met als resultaat dat ik regelmatis via
de passagiers deur instap, over de handrem/ versnelling kruip en dan ga ga rijden.
Niet handig bij een noodgeval. 7(8)7

Wie weet het antwoord op mijn probleem, is er een oplossing met de huidige spullen?
of is er iets nieuws nodig.

Alvast bedankt allemaal
Feico-Willem
 

Vega

Medewerker
Administrator
Kan zijn dat het slotmechanisme heel erg vies is en daardoor heel erg stroef gaat.
Of de CV motor heeft het begeven en er moet een ander in.

In beide gevallen moet je het deurpaneel eraf halen en kijken wat eraan de hand is.
Je kan het eerst proberen met een op silicone basis spuitbus vet, als dat niet het gewenste resultaat geeft dan zal je het hele slot eruit moeten halen en dan kijken wat eraan de hand is en waarschijnlijk de CV motor vervangen.
 
Bovenaan