Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

snelheidsmeter

Een raar iets , sinds vanmorgen duid mijn snelheidsmeter niets meer aan en hij blijft op 0 km/h staan ??

Voor de rest is er niets raar of vreemds aan de hand , weet iemand waar deze fout kan zitten ?

Ik heb dit ook ooit met een bmw 325i voor gehad , die had een slechte verbinding van het kabeltje aan het achterdiff maar bij de omie
lijkt dit totaal anders gemaakt .


Groetjes Peter
 
Doet ie helemaal niets meer en komt op gegeven moment weer terug, alsof er niets aan de hand is waarna ie net zo makkelijk weg valt alsof de stekker eruit getrokken wordt ?

Wat mij zo te binnen schiet:
- remkrachtverdeler (ja lach maar... bij mij was dat dus zo (vorige Omi), maar dan heb je ook geen stuurbekrachtiging en rembekrachtiging meer)
- bekabeling van/naar snelheidsmeter (heb ik nog niet eerder gehoord/gelezen/meegemaakt... but I am no holy man :+ )
- snelheidsmeter/-sensor (meest voor de hand liggende)

Als iemand nog aanvullingen heeft....
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
gaat waarschijnlijk uit het abs voortkomenn.

Check effe alle zekeringen.

Heb jij een boordcomputer? krijgt die nog afstands-info?
Zo ja, dan is het probleem wss rechtstreeks in je teller te zoeken.

Indien ook de BC geen info meer krijgt, gewoon zoeken naar het snelheidssignaal.
BC en teller gebruiken hetzelfde signaal vanuit ABS.

Ik denk richting hetzelfde als je BMW probleem...
 
Mijn radio had ik er uitgehaald om een andere versterker aan te sluiten .

Sindsdien s'morgens niets meer , gisteravond radio opnieuw uitgehaald en teruggestoken en .....

snelheidsmeter werkt terug ! Weeral zo een stukje omie logica ;-))

Bedankt voor jullie reacties ..probleempje is dus opgelost


Groetjes Peter
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Belgje zei:
Mijn radio had ik er uitgehaald om een andere versterker aan te sluiten .

Sindsdien s'morgens niets meer , gisteravond radio opnieuw uitgehaald en teruggestoken en .....

snelheidsmeter werkt terug ! Weeral zo een stukje omie logica ;-))

Is heel logisch.
Aan je radio komt ook een snelheidssignaal toe. (geluidsniveau verhoging bij hogere rijsnelheid)

Misschien is dat pinnetje beschadigd, of zit er iets mis aan de radio (evt. intern) waardoor dat pinnetje bvb aan massa of 12V gelegd wordt.
Als dat dan weer invloed heeft op je ABS module of rechtstreeks snelheidsmeter, dan zit je met jouw probleem.

Fijn dat de oorzaak gevonden is!
 
Bovenaan