Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Start onderbreker

Heren.

Afgelopen zaterdag naar Scheveningen geweest vanuit Ede 110 km In Scheveningen genoten van het heerlijke weer en het internationaal vuurwerk.

's Nachts rond 3 uur vertrokken naar Ede en sinds zondag morgen 5 uur mijn bolide niet meer aangeraakt. Jajaja ik snap dat ik hem moet vertroetelen en dit misschien mijn straf is |:(

Vandaag wilde ik mijn zoon naar voetbal training brengen en tot mijn verbazing wilde mijn omega niet meer starten. Start motor draait keurig rond maar helaas auto slaat niet aan.

Zekering nagekeken (19 of 20) 3e van rechts middelste rij in zekeringkast onder stuur. Deze 20 amp. was in orde. De relay onder de motor kap werkt ook prima bij starten hoor je deze klikken. Achter in de kofferbak (makkelijk als je een station heb) de plaat van de brandstof pomp los gemaakt. Met een multimeter de pinnetjes door gemeten bij het starten van de motor. Helaas geen spanning. Als ik dan vervolgens spanning zet 12volt op de zwart /rode draad en me motor start dan doet ie het prima. Conclusie is denk ik dat er een kabelbreuk zit of waar ik meer aan denk mijn start onderbreker niet goed functioneert. Als ik me sleutel open maak zit dat kleine grijze blokje gewoon op zijn plaats. Reserve sleutel mag ook niet baten. 7(8)7

Ik heb nu een provisorisch 12 volt draad gelegd met zekering van 20 amp naar mijn brandstof pomp en kan zo mijn auto starten. Echter als ik de auto uit zet ja dan moet ik die zekering niet vergeten. (hoe jat je een auto _/-\o_ )

Mijn kennis houd hier toch wel op wie kan mij vertellen waar ik eventueel zoeken moet????

Betreft een Omega 3 liter V6 bj2000

Groet.

Martijn
 

Vega

Medewerker
Administrator
Het kan zijn dat het brandstofpomprelay het begeven heeft of een slecht contact maakt.
Het brandstofpomprelay wordt door de motor ECU aangestuurd.
 
Dank je vega,

Echter hoor je hem duidelijk klikken en als je hand erop ligt dan voel je hem ook. Ik zal morgen eens naar de VOD rijden.

Dank je

groet,

Martijn
 
Je brandstofpomp-relais kan ook gewoon een slecht of verbrand contact hebben! Wissel het relais eens, of verbind het contact eens door. Dan weet je meer!
 
Goedenavond heren,

Zou iemand mij misschien kunnen vertellen waar het relais van de brandstofpomp bij de omega b1 3.0 automaat zich bevindt ?

Bij voorbaat hartelijk dank.

Groet, Karim.
 
Bovenaan