Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Stationair

renepaul

Donateur 2024
Beste forum.
Sinds enige dagen heb ik een probleem met het stationair lopen.
Ik ben gewend dat hij rond de 650 loopt, maar de laatste paar dagen komt hij maar net tot 500.
Slaat net niet af maar loopt onrustig.

Gasklephuis gereinigd ( ook het kleine gaatje)

Met de carterventilatie reinigen ook nieuwe bougies geplaats en nieuwe klepdekselpakking.
Ook een nieuwe uitlaat zelf geplaatst vanaf de cat, wat meteen resulteerde in een lager benzine verbruik. Weet nog steeds niet hoe dit kan???

Ben nu op zoek naar poreuze slangen, want na 22 jaar kan dat natuurlijk!!

Hebben jullie nog tips waar ik kan zoeken?

B-Buster

Medewerker
Administrator
Ook een nieuwe uitlaat zelf geplaatst vanaf de cat, wat meteen resulteerde in een lager benzine verbruik. Weet nog steeds niet hoe dit kan???
Er was al aardig wat geknutseld aan de oude, volgens mij zat je Y-stuk ook creatief dicht gesmeerd. De doorvoer zal nu een stukje efficiënter zijn.

Ben nu op zoek naar poreuze slangen, want na 22 jaar kan dat natuurlijk!!
Goed nakijken inderdaad.

Hebben jullie nog tips waar ik kan zoeken?
Trek de stekker van je Luchtmassameter eens los en kijk of hij dan wel goed blijft lopen.

Xedrah

Donateur 2024
In het verleden heb ik wel eens een lmm vervangen omdat hij niet lekker liep. Dat was daarna weer helemaal in orde.

B-Buster

Medewerker
Administrator
Wat moet ik mij daar bij voorstellen?
Met een rookmachine rook in de inlaat brengen en testen of alle slangen etc. goed afdichten. Als hij na de LMM lucht aan kan zuigen zorgt die ongemeten lucht voor vervelend gedrag.

Die rookmachine heeft hier al wat slechte slangenklemmen e.d. helpen op te sporen waar je anders niet achterkomt.

Het is toch vreemd dat het toerental niet reageerd zonder lmm?
Je zou altijd wel een lichte verandering moeten merken, als het helemaal niets scheelt begint het erop te lijken dat de LMM zijn werk niet doet. Dat zou je nog kunnen (laten) uitlezen om er nog iets zekerder van te zijn. Je kunt met de juiste diagnose toolies in beeld brengen wat hij bij regelt.

renepaul

Donateur 2024
Ben heel lui geweest en een nieuwe lmm aangeschaft. :)
Vanmiddag geplaatst, en loopt weer zoals het hoort.
Meteen alle klemmen gecontroleerd (sommige konden wel een slagje gebruiken)

B-Buster

Medewerker
Administrator
Dat was een redelijk veilige gok aangezien je geen verschil merkte toen je hem los trok. Ik zie het liefst onomstotelijk bewijs maar denk dat ik ook gewoon meteen een nieuwe had besteld als dit de constatering was.

Mooi dat het weer is opgelost! Hij is er weer lekker op vooruit gegaan de laatste tijd met al die aandacht.

Bovenaan