Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Stellen rembanden

Beste allen,

even een vraagje over het stellen van de rembanden. Voor een vriend van me ben ik dit een beetje aan het uitzoeken maar blijkt dat ze dit bij de VOD dus helemaal niet doen. Ik kwam hier ergens wel een handleiding tegen met een plaatje dr bij maar wil eens weten of er hier iemand is die hier ervaring mee heeft. Is dit goed zelf te doen? moet de hele automaatbak er onderuit?
Eventueel iemand die dit al eens gedaan heeft? Of een bedrijf dat dit doet?

Groeten Robbert :w
 
R

Ralph

Gast
de how too is door mij geschreven, ik zeg zelf het is te doen mits je alles inacht neemt. doe je dit niet is het bye, bye automatenbak.
en dat is ook een van de redenen dat de VOD het niet doet. zelf heb ik er meer dan tig op mijn conto staan en de bestuurders zijn tevreden.
werk goed en nauwkeurig en het werkt. heb je het nog nooit gedaan laat het.
 
ralph tnx voor de reactie.
klopt mn diagnose wel een beetje? trillen in aandrijflijn achter rond 75/80 km/u , gebeurd niet continu...metname wel bij terug laten vallen van de snelheid op de snelweg. Bak bokt niet, olie was ook nog op peil...

begrijp dus dat jij hier wel meer ervaring mee hebt, evt dat ik hem kan doorgeven hij contact met jou op kan nemen?

Groeten
 
R

Ralph

Gast
als eerst nog even antwoord op je eerste vraag, de bak hoeft er niet onderuit, achter het grote carterdeksel zit de remband verstopt.
ten tweede is het handiger om de bak eerst uit te lezen, hier komen meestal dit soort zaken wel naar voren en scheelt een bom geld.
de diagnose die je stelt is redelijk tot goed. mijn visie is dat de koppelvormer niet optijd/ niet goed vrijkomt en vast blijft houden. oorzaak kan verkeerde olie of zelfs verbrande olie zijn en rembanden te strak i.p.v. te los, ook het filter speelt hierin een vrij grote rol.
voor de vraag met betrekking tot ervaring kan ik alleen maar zeggen dat de automaten van diversen forumers het goed doen na diversen klachten zoals bonken, in de versnellingen klappen, bij hard remmen de boel in storing gaat enz. enz.

op basis van jou teks ga ik er vanuit dat draagarmen, hardyschijf en lagers inorde zijn.
 
Bovenaan