Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

stoel hoogte (elek) werkt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

Anonymous

Gast
Hallo OOP ers,

De stoelhoogte verstelling (elektrisch) van mijn omega werkt niet. De elektro motor werkt wel want als ik de schakelaar indruk aan de zijkant, dan geeft hij wel een tikje.. M.A.W ik heb het idee dat het draadsysteem vast zit waarmee de stoel omhoog en omlaag gaat.. Weet iemand of de stoel gedemonteerd uit de auto moet worden en is dit een beetje zelf te doen??. (Ben wel wat technisch aangelegd)..
Dus alle tips en advies zijn welkom..

groet klaas
 

Andrew

600.000
Ik zou eerst eens wat WD-40 of zo op die spindel proberen te spuiten, wie weet komt het los. Ik zet de stoel ook nooit helemaal in de hoogste (of laagste) stand maar net ietsje terug. Die verstelling gebruik je niet dagelijks (ik althans niet) en als het dan vastzit, kun je het twee kanten op laten draaien om het los te krijgen.

Andrew.
 
A

Anonymous

Gast
Hij staat momenteel in de hoogste stand (vast :'( en wil (voormezelf) graag wat naar beneden met die zitting.. Ik kan er wellicht wat kruipolie gaan proberen alvorens alles te demonteren..

Is er ook nog een mogelijkheid om de stoel handmatig/mechanisch naar beneden te krijgen?, want daar kan ik ook wel mee leven ,, als die maar in de stand komt die ik graag wil hebben dan vind ik het best..
 

yoyo

The UK brothers
Klaas.
Net wat Andrew zegt : probeer eerst even wat wd40 op de spindel en alles wat daar hoor te draaien.
laat het even intrekken en probeer dan (als je op de stoel zit) de hele handel ( dmv de elek schakelaar)
te bedienen en zelf en beetje te wiebelen.

Misschien komt hij dan los.
(voordat je de hele handel los gaat maken)

succes
 
A

Anonymous

Gast
Ok Jongens, bedankt.

Die spindel is dan waarschijnlijks dat zwarte kunstofachtig ding waar zeg maar het schroefeind in draait. (het schroef/draadeind zit aan de motor vast)<br /><br />-- 12 mei 2011 00:15 --<br /><br />Dit topic mag gesloten worden.

Bovenstaande tips, hebben geleid tot de oplossing!!! De stoel gaat weer elektrisch omhoog en omlaag.

Bedankt..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan