Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Stroomdraad passagierstoel

Ik kwam vanavond er achter dat onder de passagierstoel een stroom draad zit.

Die zit ook onder de bestuurdersstoel maar die is electrisch verstelbaar.

Maar de passagiersstoel zit niet zo'n knop maar die draad loopt er wel en zit ook vast aan de stoel

Mijn vraag is waar is die draad voor , of kan er een een knop voor electrisch verstelbaar worden gemonteerd :?

Grt

Jelle
 
volgens mij heb ik geen stoel verwarming

heb ook geen knopje voor stoelverwarming

heb een omega 2.0 16v diamond heb verder wel electrische ramen voor en achter electrische schuifkanteldak ecc cruisecontrol enz.

maar geen stoelverwarming stoel wordt verder ook niet warm ofzo


Grt,
Jelle
 
Bij de meeste modellen zijn de bekabeling ed al voorbereid.

Ik nam de ledere bekleding over van Peter (vega) en was plug en play Stoelen erin schakelaars in het dashboard en werkt.

Gr.
 
Loopt de kabel naar je gordelhouder? Dan is tie van de gordelspanner, werkt op de airbagsensor, zoals Marcel opmerkte.
 
Heb je trouwens zij airbags, daar zou de kabel ook nog van kunnen zijn.
Of hebben Omega's die niet?

Ik moet nu eerlijk bekennen dat ik het van mijn eigen Omega ook niet weet, zou ik echt ff moeten gaan kijken :')
 
En die kabel is trouwens inderdaad voor de airbag, als er niemand op die stoel zit tijdens een aanrijding gaat de airbag niet af, scheelt weer wat centen bij schadeherstel :-).

Gr. Paul
 
Marcel3.2 zei:
Oh ik schaam me diep, zal morgen gelijk kijken :h
Hahaha, het viel mij ook pas op bij de grote reiniging van m'n leren bekleding een tijdje geleden, anders kijk je er ook zo overheen.

Gr. Paul
 

Vega

Medewerker
Administrator
Een stroomdraad heeft niets met airbags of spanners te maken, dat zijn andere draadjes.
Bijna alle Omega's zijn voorbereid op iets meer luxere stoelen, elektrisch bediend en verwarming.

Maak er anders een foto van, dat zegt meer.

Mocht je rechts geen elektrisch bediende hoogte instelling hebben dan kan je die eenvoudig monteren.
 
Vega, die snap ik ff niet hoor?
Een stroomdraad kan toch wel degelijk te maken met airbags?
Van deze daadwerkelijke airbag is de kabel dan geel, maar van de gordelspanner en de sensor van de airbag in de stoel zelf kunnen die best zwart zijn.

Of begrijp ik je verkeerd?
 

Vega

Medewerker
Administrator
Je verwisseld een stroomdraad met een stuurdraad.
Stroomdraden zijn rood of zwart, stuurdraden kunnen alle kleuren zijn.

Of de starter is verkeerd begonnen, vandaar de vraag naar een foto.
 
Vega zei:
Je verwisseld een stroomdraad met een stuurdraad.
Stroomdraden zijn rood of zwart, stuurdraden kunnen alle kleuren zijn.

Of de starter is verkeerd begonnen, vandaar de vraag naar een foto.

Ok op die manier, net als ik gebruiken de mensen stroomdraad als een heel algemeen begrip ben ik bang ;)

Maar een foto zou wel handig zijn idd.
 
Bovenaan