Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

stuurwielbediening blijft tien minuten branden

heb iets geks me stuurwielbediening blijft tien minuten branden en dan gaat het uit
hebben jullie wel eens meegemaakt??
gr michel
 

Vega

Medewerker
Administrator
Idd, dat is alleen met de navigatieradio's.
Die blijven na het uitzetten nog even aan om iets te doen, wat weet ik niet, misschien koelen, updaten oid.
 
Het is niet 'normaal', maar wordt als zodanig wel door Opel beantwoord.
Het 'computersysteem' van de B2's blijven idd nog even actief nadat men de Omega heeft geparkeerd en afgesloten.
Wat ik zelf, met enige regelmaat, meemaak, is dat mijn telematica-unit (ook) actief blijft waardoor er telefoontjes dus niet naar mijn gsm gaan (ondanks dat ik deze weer heb 'geactiveerd') maar worden 'beantwoord' door mijn auto 7(8)7 (daar kom je dus pas weer achter als je `s-middags/`s-avonds weer naar huis gaat).
Het is, naar mijn weten, nooit opgelost (door Opel).
Wen er dus alvast aan :)

(Nog zoiets: zet je radio aan zonder je contactsleutel in het contactslot te steken, laat een aantal minuten aan en zet hem daarna weer uit (middels de 'aan/uit'-knop). Grote kans dat de radio weer vanzelf aan springt...)
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Dat met die telematica heb ik inmiddels ook al gemerkt. Vanmorgen toen ik startte stond er een gemiste oproep van ene Metalrush op het scherm. :P

Ook het spontaan weer aangaan na uitzetten is herkenbaar. Feitelijk beide gewoon keiharde bugs in die software.
 
Zoals zo mooi omschreven staat in de Elsevier van Juli, dit jaar:
Lang gold voor Opel het adagium "Bij pech kun je jezelf altijd redden met een bahco en een schroevendraaier".
Die betrouwbare Opel is verworden tot een onvoorspelbaar hightech-apparaat.
Als zich een probleem voordoet dat te maken heeft met de software, en dat is in een moderne auto bijna altijd het geval, is het voor de gemiddelde dealer zoeken naar een speld in een hooiberg.
De beschikbare meetmiddelen blijken niet in alle gevallen een afwijking te meten, waardoor de reparatie onvoorspelbaar wordt.
Mensen willen dat niet. Ze willen een auto en een dealerorganisatie waar ze van op aan kunnen. (Aldus een schrijver uit Breda).
 
Bovenaan