Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Telefoon kaart Opel Omaga bwj 2000 2.5 ex

Heb een vraag omtrend mn radio/cassette speler met ingebouwde tel kaart,klopt het dat deze types alleen met KPN en Liebertel werkt, graag jullie mening of oplossing want heb nu een simkaart van Tmobile erin zitten en daar geeft hij bij op de hij geen verbinding kan maken met het netwerk.

Vriendelijke Groeten Henk Harmsen
 

Vega

Medewerker
Administrator
Deze oude systemen werken alleen op de 900Mhz band.
Hier maken alleen KPN (Telfort) en Vodafone (was Libertel) gebruik van.

Al die andere maken gebruik van de 1800Mhz band.
 
Peter bedankt voor je info,snapte er al geen hout van,had van alles al geprobeert.
Dus dan maar een goedkoop KPN abonnementje aanschaffen.

Groeten Henk
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Vega zei:
Deze oude systemen werken alleen op de 900Mhz band.
Hier maken alleen KPN (Telfort) en Vodafone (was Libertel) gebruik van.

Al die andere maken gebruik van de 1800Mhz band.

Welke zijn de oude en welke de nieuwe?

Destijds heeft Herr Gillwald mij gezegd dat zijn telefoonabonnement niet werkte in de 2015,
als ik me niet vergis omdat het op 1800MHz zou geweest zijn.

Nu heb ik met Proximus redelijk goed ontvangst, maar 'k weet niet of ik op 900 of op 1800 zit...
Kan dat gechecked worden in de testmode?
 

Vega

Medewerker
Administrator
Illuminat0r zei:
Welke zijn de oude en welke de nieuwe?

Destijds heeft Herr Gillwald mij gezegd dat zijn telefoonabonnement niet werkte in de 2015,
als ik me niet vergis omdat het op 1800MHz zou geweest zijn.

Nu heb ik met Proximus redelijk goed ontvangst, maar 'k weet niet of ik op 900 of op 1800 zit...
Kan dat gechecked worden in de testmode?

Alle andere providers.
Als deze op je 2015 werkt is dat 900Mhz, 1800Mhz kan de 2015 niet aan en werkt dus niet.
Alle 1e generatie providers werken op de 900Mhz alle nieuwkomers op de 1800Mhz.
 
Precies, dus je moet naar de oudste provider van de Belgique gaan, Stijn, en daar vragen op welke band zij hun netwerk (nog) actief hebben.

Tevens zijn KPN en Vodafone ook de enige 2 maatschappijen in NL die nog aan duo-SIM-kaarten doen.
Omdat de telematica unit een eigen (formaat) SIM-kaart moet hebben en je die niet iedere keer wilt omwisselen met je 'handy', is het dus handig om 2 SIM-kaartjes te hebben.
 

yoyo

The UK brothers
Waarom niet?
Het gaat toch om de frequentie (900 mhz)?
En zolang jij betaald zal hij het toch wel doen?
 

Vega

Medewerker
Administrator
Henk.Harmsen zei:
Nou vraag ik me bu ook af of ik een pre-payed card erin kan zetten van KPN, graag jullie info.
Groet Henk

<a class="postlink-local" href="http://forum.opelomegaportal.nl/viewtopic.php?f=45&t=1579&p=21166#p21077" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=45&t=1579&p=21166#p21077</a>
 
Hmz, het is dat ik al 2 sim-kaarten heb, en beiden zijn uit het grote "pasje"gedrukt....

Straks eens bij Vodafone vragen of er niet iets te regelen valt, ben wel benieuwd of het bij mij werkt :)
 
Hallo ja ben bij de KPN geweest heb een prepaid kaartje gehaald, en werkt dus prima op 900MHZ,klopt dus wat jullie zeggen Vodavone+Kpn heeft deze frequency alleen nog werkend,en is dus prima.
Bedankt voor jullie hulp Omega,s.

Groeten Henk
 
@ Martijn: heb je de 'oude pas' niet meer ?
Je kunt namelijk gewoon de SIM weer terug stoppen en de andere kant (de níet koper-kant) voorzien van een stuk plakband. Blijft prima op zijn plaats.

Vraag anders bij een telco bij jou in de stad. Is er vast wel één die zo'n leeg 'bankpasje' heeft en jou grateloos mee wil geven :)

@ Henk: graag gedaan. Daarom zijn we hier ;)
 

Vega

Medewerker
Administrator
MetalRush zei:
@ Martijn: heb je de 'oude pas' niet meer ?
Je kunt namelijk gewoon de SIM weer terug stoppen en de andere kant (de níet koper-kant) voorzien van een stuk plakband. Blijft prima op zijn plaats.

Vraag anders bij een telco bij jou in de stad. Is er vast wel één die zo'n leeg 'bankpasje' heeft en jou grateloos mee wil geven :)

Anders heb ik er nog wel ergens één liggen voor je.

@ Henk: graag gedaan. Daarom zijn we hier ;)

Inderdaad.
 
Dan zou ik even moeten zoeken, denk dat ik er nog wel eentje heb liggen.<br /><br />-- 06 maart 2011 23:00 --<br /><br />Kaartje gevonden, geplakt en het werkt :). Werkt trouwens nog goed ook!

Nu dubbel carkit in auto :P
 
Nou, ik moet zeggen dat de originele carkit een betere microfoon heeft. Met de parrot was ik niet altijd goed te verstaan, teveel omgevingsgeluiden, en met de originele is het stukken beter.

Moet alleen opletten dat ik wel mijn gewone telefoon uitzet/ vliegmodus als ik in de auto zit, anders is het roulette welke telefoon gaat, de mobiel of de auto :P
 
Bovenaan