Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Terug in de omega

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi,

Ik ben Feico-Willem en heb sinds 1 week een "nieuwe" Opel Omega.
Ik heb 4,5 jaar een Toyota Avensis Wagon Executive gereden en dat was op zich prima.

Maar nu ik weer in een Omega stap, ook als is die van '94, weet ik weer wat ik missen moest.
Ik heb gereden een witte LS type plaate kont. Dat was de eerste. Moet zijn geweest medio
1994. Dat was toen een occasion dus niet het lopende model...

Daarna kocht ik een 2de hands (zelfde platte kont) diamond met alles er op en er aan.
Velours bekleding, notenhout, "spaak" velgen opendakje etc.

Ergens in 1999 denk ik ging ik over op wat type B heet? Het model wat ik nu ook heb maar
dan met alles er op en er aan. Zelf een BMW motor. Gezien deze €42k kostte werd het
leasen geblazen. Maar een dijk van een wagen.

De tijd van kosten besparen diende zich aan en er diende zich ook een derde dochter aan.
Daar was een station wel handiger bij. Dus ik naar Nefkens in Amersfoort.
Was een fijne klant van mij en ik had er een goede relatie met de eigenaar.
Ik deed hem een voorstel. Verkoop mij een trekhaak of een Omega station.
De laatste werd het, zonder boete van de lease, voor vroegtijdig beëindigen.

Toen de lease voor deze wagen afliep werd de Omega net niet meer gemaakt.
Achter af gezien had ik toen beter een 2de hands kunnen kopen, maar ik zat in
de gewoonte van leasen. Dus werd het een Avensis Wagon.

Nu is het dan weer een omega, en daar ben ik heel blij mee. God wat rijdt dat lekker.
Met zelfstabiliserende achter as enzo.

Ik wil er wel wat aan knutselen dus ik zal mij wel eens melden met vragen.
GreetZ,
Feico-Willem
 
Hallo Feiko-Willem,

van harte welkom op ons mooie OOP.
Kijk vooral verder dan je neus lang is... we hebben dit weekend weer een leuke uitbreiding gekregen met de webshop.
Lees, ervaar en vraag. Daar is ons forum voor.
Je kunt zelfs, indien gewenst, aankomende zaterdag een kopje koffie komen halen in Tiel @ de Meet-'n-Greet.

Leuk om te lezen dat de Omega je dermate goed bevallen is dat je na de Avensis toch weer terug wilde.
De Avensis staat bekend om zijn probleemloze gedrag. Dat is niet een sterk punt van de Omega.
Aan de andere kant heeft de Omega juist een karakter die de Avensis moet missen (vind ik).

Er zijn, waaronder ikzelf, een aantal Omega-fanaten die al aan hun 2e, 3e of zelfs 4e Omega bezig zijn (de zonderling daargelaten die er nog meer op zijn conto heeft :+ ). Ervaring en capabiliteit genoeg, zou ik zeggen :Y

Veel plezier hier.

:w Ruud
 

Vega

Medewerker
Administrator
Hallo Feico-Willem,

Welkom op het OOP.
Leuk dat je na al die jaren weer teruggevallen bent op een Omega.
Je zult het hier vast naar je zin hebben en wie weet zien we je de 18e
 

yoyo

The UK brothers
Hallo Feico-Willem,

Héél hartelijk welkom op het OOP en wie weet wel op de 18e van deze maand.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Welkom. :)

Dat is een mooie introductie en een idem Omega historie. Leuk dat je zo enthousiast bent over deze auto's.

Heb je toevallig ook wat plaatjes van je Omega('s) beschikbaar?
 
Hallo Feico-Willem,

Welkom op het OOP. Leuk dat je weer terug bent bij de Omega. Veel plezier nog met je auto en hier bij de "club".

Groet,

Walter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan