Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

tips voor het lijmen van mijn irmscher cecotto bumper

Berry

OOP Huisleverancier
Als ik binnenkort wat tijd over hebt wil ik mijn bumpertje effe plakken 8)
De bumper is ''mooi'' door de midden gescheurd dus is mis geen stukjes,nu zoek ik een soort lijm om hem eerst aan elkaar teplakken en dan repareer ik hem via de achterzijde.Heb al zitten googlen maar zie door de lijm soorten het bos niet meer.Wie heeft tips of weet een adresje wat betaalbaar is.
Plaatje bij het praatje
 

Vega

Medewerker
Administrator
Ik heb ooit eens bij deze firma gevraagd, of dat een soort zelfde lijm is als bv plastic lijm die het kunststof zacht maakt weet ik niet.
Informeer eens.

Wij hebben hiervoor de Versachem actylaat lijm. http://www.polyservice.nl/VersaChem-25- ... 16214.html

Met vriendelijke groet,
Poly-Service bv
-----Oorspronkelijk bericht-----
Aan: Info
Onderwerp: vraag

Geachte,

Heeft u ook spullen om ABS auto bumpers en dergelijken te lijmen.

Peter
 

Berry

OOP Huisleverancier
Thanks Vega
Jw wij hebben op het werk speciale hars voor maar dan moet ie eerst aan elkaar gelijmt zijn.
Gr B
 
innotec heet er speciale lijm voor 2 componentenin een dubbele tube met een mengtuit spul vult op en hardt uit maar blijft flexibel

ik zou hen eerst verstvigen met een stip op een niet zichtbare plek (onderzijde) daarna de scheur hechten met smelt nietjes (die verwarm je met een soort soldeerpistool ) en dan vullen en extra hechten met de innotec lijm

de lijn is super bewerkbaar en spuitbaar

grtz henri
 

Berry

OOP Huisleverancier
ok Henri
Op het filmpje lijkt het makkelijk maar denk dat het toch nog wel moeilijk is Rene
 
he filmpje is leuk voor een beschadiging maar niet voor zoon grote reparatie als deze ben ik bang ik denk dat het het makelijkste gaat als je hem op een schade vrijd omega monteert dan heb je de maten goed dan onderin een verstevigingsstrip maken en bovenin ook een tijdelijke strip met parkers dan heb je hem op maat daarna een reparatie die je voorkeur heeft
 
Ik heb een gescheurde side-skirt gewoon gelijmd met Bison hard-pvc lijm, wat je ook voor rioolbuizen gebruikt. Je kunt dat als het is uitgehard met de föhn verwarmen en nog iets verbuigen als het nodig is. Daarna heb ik het vanaf de achterkant gerepareerd met hars en stukjes glasvezelmat. Daarna buitenkant de overige scheurtjes met plamuur en spuitplamuur. Bij mij zit dit er al een jaar op en je ziet er niks meer van.
 
Bovenaan