Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Topic stekker trekhaak vervangen???

Ik ben van plan om de 7-polige stekker trekhaakstekker op mijn Omega station bj 99t e vervangen door een 13-polige.
Nu heb ik alle 277 resultaten van de zoekfunctie doorgelezen maar kan niet vinden hoe je dat zelf kunt doen. :S

Waarschijnlijk zie ik het antwoord over het hoofd maar zou iemand mij het topic willen aanduiden waar ik het antwoord kan vinden?

bvd
Gerry
 
Hartelijk dank voor de reacties.
Ik zoek echter info over zaken als: waar moet ik de kabels aansluiten (maw waar zit de kabelboom ) en hoe.

Omdat de oude 7-polige defect is, wil ik deze upgraden naar een 13-polige ivm de aanschaf van onze Jamet Louisiana vouwwagen.
 

tonboy

Verbannen
voormij zei:
Hartelijk dank voor de reacties.
Ik zoek echter info over zaken als: waar moet ik de kabels aansluiten (maw waar zit de kabelboom ) en hoe.

Omdat de oude 7-polige defect is, wil ik deze upgraden naar een 13-polige ivm de aanschaf van onze Jamet Louisiana vouwwagen.

Als je zo'n nieuwe stekkerdoos aanschaft, zit er altijd wel een schema bij.
 

renepaul

Donateur 2024
Liggen soms voorbereid in het reservewiel opbergvak, tegen de achterbumper aan.
Daar zou dan een contrastekker moeten liggen.
En anders moeten je de draden van de achterverlichting oppakken
 

Andrew

600.000
En dan zijn er nog twee 13-polige varianten, de Jaeger en multicon. Jaeger is 13 andere aansluitingen en een bajonetsluit montage van de aanhangwagenstekker, de multicon is de 7 ouderwetse stekkers plus 6 extra eromheen en de ouderwetse aansluitmethode van de aanhangerstekker. De Jaeger is veel betrouwbaarder.

In de achterste dwarsbalk ligt een stekkeraansluiting in de omega voorbereid voor de trekhaakdoos. En verloopstekkers van 7 naar 13 of 13 naar 7 is geen goede optie wegens gedoe met mistlamp of constante stroomaansluiting in de aanhanger.


Andrew
 
Andrew zei:
En dan zijn er nog twee 13-polige varianten, de Jaeger en multicon. Jaeger is 13 andere aansluitingen en een bajonetsluit montage van de aanhangwagenstekker, de multicon is de 7 ouderwetse stekkers plus 6 extra eromheen en de ouderwetse aansluitmethode van de aanhangerstekker. De Jaeger is veel betrouwbaarder.

In de achterste dwarsbalk ligt een stekkeraansluiting in de omega voorbereid voor de trekhaakdoos. En verloopstekkers van 7 naar 13 of 13 naar 7 is geen goede optie wegens gedoe met mistlamp of constante stroomaansluiting in de aanhanger.


Dan wordt het dus een Jaeger.
Hartelijk dank voor jullie snelle reacties.
Wanneer ik er aan denk zal ik ook proberen mijn werkzaamheden op de foto te zetten.
Misschien dat er dan een how-to van te maken valt...
 

Vega

Medewerker
Administrator
Er zijn niet originele stekkerdooskabels te koop die je zo in de plug kan steken die daar voorbereid ligt.
Welk merk weet ik niet meer maar Ralph heeft er eens gemonteerd, misschien kan hij je verder helpen met welk merk het was, deze kosten een derde van wat de originelen kosten.
Let erop dat B1 en B2 verschillende pluggen hebben.
 
Bovenaan