Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Trage ruitewissers

Heren (en dames natuurlijk ;) )

Ik heb gisteren een ritje gemaakt met de omega van m'n maat waarbij me direkt opviel dat de ruitenwissers zeer traag zijn ten opzichte van de mijne.
En dit in alle standen.
Ze versnellen dus wel naargelang je van de interval omhoog gaat maar alle standen zijn steeds veel trager als ze zouden moeten zijn.
Is de ruitewissermotor een stille dood aan het sterven of moet ik de oorzaak ergens anders zoeken ?
 

Vega

Medewerker
Administrator
Als er geen mechanische mankementen te zien zijn en alles draait soepel dan lijkt het erop dat de motor de boosdoener is.
Verder zijn er geen elektrische problemen?
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Ik had precies hetzelfde vorig jaar. We hebben toen de ruitenwisser motor gesmeerd en sindsdien werken ze weer op normale snelheid.

Niet met WD40 doen, dat spoelt weer weg als het nat wordt.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Dit spulletje is het:

c2531142af68d30f8f1c31090050ba37.jpg
 
Ik heb voorlopig omdat het snel moest gaan alle gewrichten van de mekaniek ingespoten met WD40 (Sorry dat ik je wijze raad in de wind sloeg Jacco).
Het is een pak beter en we zullen wel zien of het een tijdje wil houden.
Indien niet zal ik alles wel eens demonteren om het deftig in te vetten.
 
Ik wens je veel succes met demonteren.
Het ding zit namelijk op een onmogelijke plek en op vervelende plaatsen vastgeschroefd aan de carrosserie.
Ik raad je dat spuitvet aan (zie foto van Jacco). Werkt als een trein Omega :)
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Hopelijk doelt Michel op het demonteren van parafaan e.d.

Dat is ook ruim voldoende om er goed bij te kunnen en alle punten in te vetten. :)
 
De parafaan is eraf geweest om heel de mekaniek deftig in te spuiten. ;)

Maar ik wou eigenlijk ,indien nog eens veel tijd, inderdaad alles er uit slopen zoals Ruud zegt.
Als het echt zo moeilijk is zal ik het best eerst eens bekijken alvorens er als een wilde aan te beginnen. :P
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Toen zat de motor nog niet in de weg. Eruit kan maar dat wil je zo lang mogelijk voorkomen.
 
Bovenaan