Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Trilt bij remmen rechts voor.

richard66

500.000+
Ik heb sinds een dag of 2 dat als ik rem recht voor trilt de helle auto schud bij hoge snelheid bij lage snelheid geen last

als ik rustig rem bij hoge snelheid geen last rem ik hart dan schud de helle auto .

nu dacht ik kromme schijf .

maar vandaag maar eens gekeken , kwam ik tot de ondekking dat als ik mijn rechter wiel beet pak en het wiel naar links en naar rechts trek dan lijkt het wel of ik speling op mijn stuur kogel heb , maar onder het rijden hoor je op een weg met kinderkoppen niets geen geklapper of gerammel .

Links heb ik geen speling als ik het wiel naar links of naar rechts trek .

Of is hier iets anders aan de hand .

Ik heb hem nog niet op de krik gehad even geen tijd voor gehad .

Gr Richard.
 

Joep

Verbannen
Inderdaad even op de krik elk voorwiel omhoog zetten, dan links en rechts je wiel vastpakken en proberen te sturen, dat gaat natuurlijk niet met je andere wiel op de grond, maar zo check je wel simpel of je speling hebt.

Nadat ik je uitleg 2x heb gelezen dacht ik ook meteen aan je stuurkogels. Rond de 80 begint je stuur te trillen en bij het zachtjes intrappen van je rem ook stevig trillen? Bijna 100% zeker je stuurkogels.
 
ik ga ook voor kromme remschijven / stuurstangrubbers wiellagers ????? (maar wat weet ik er nou van ;) )
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Het kan een combinatie zijn. Is je schijf krom dan krijgt die stuurkogel flink op z'n donder.

Kromme schijven moet je bij elke snelheid voelen, de frequentie zou ook moeten afnemen naarmate je snelheid lager wordt. Zoals je het omschrijft lijkt het op een stuurkogel of draagarmrubbers. Aangezien je je wiel wat kan bewegen ga ik voor de stuurkogel. Vervang ze meteen binnen en buiten als je bezig gaat, scheelt je een keer uitlijnen als over een tijdje de andere ook aan vervanging toe is.
 
Bovenaan