Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Uitlaat V6

heeft er iemand ervaring met een uitlaat van marktplaats,
op marktplaats staat een uitlaat te koop vanaf de kat. voor maar 200 euro,is dit het proberen waard of is deze na 1x gasgeven verrot.
ik ben benieuwd. :Y
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Dat is nogal moeilijk te beoordelen zonder de uitlaat te zien / kennen. Hij kan er van buiten mooi uit zien, maar intern kan hij al ver heen zijn. Maar voor evenveel is het een prima uitlaat.

Het is een prijs waar je nog wel eens wat voor kunt proberen.
 
B-Buster zei:
Dat is nogal moeilijk te beoordelen zonder de uitlaat te zien / kennen. Hij kan er van buiten mooi uit zien, maar intern kan hij al ver heen zijn. Maar voor evenveel is het een prima uitlaat.

Het is een prijs waar je nog wel eens wat voor kunt proberen.


even voor de duidelijkheid het gaat over een nieuwe uitlaat met montage materiaal.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Dat stond er niet bij.

Tja, wil je goedkoop of duurkoop?

Ik weet iemand hier die dacht 2 leuke middendempers te hebben van een imitatie merk voor een aardige prijs i.v.m. origineel. Binnen een jaar waren ze gaar en zowiezo maakten ze veel meer herrie dan het standaard uitlaat systeem.

Persoonlijk is het voor mij geen keus, als ik eraan moet geloven dan origineel. Doet even pijn, maar ik moet geen gebrom onder me en heb ook geen zin bezig te blijven met vervangen.
 
k gerbuik bijna altijd immitatie nooit geen probleem de diesels rijd ik zelfs zonder midden en enin demper en das een mooi donker geluid verder niet spannend maar een goed immi demper is niks mis mee
 
Het hangt er vanaf of men koud- of warm-gewalst staal heeft gebruikt.
Dat is het grote (publieke) 'geheim' van uitlaten.
De goedkopere zijn meestal van koud gewalst staal gemaakt en rotten eerder weg. Dat is gewoon een feit.
De fabrieksuitlaten zijn meestal van warm gewalst staal gebruikt. Warm gewalst staal is vaak ook iets dikker.
Ook nog zoiets: grote boosdoener voor íedere uitlaat: (veel) korte ritjes. De uitlaat krijgt niet fatsoenlijk de tijd om op te warmen en er vormt zich een flinke hoeveelheid condens. Door de tijd heen, kun je je denk ik wel voorstellen wat er gaat gebeuren. Koud- of warm gewalst maakt dan weinig meer uit... de warm gewalste zal het iets langer uithouden, maar rotten gaat dan toch gebeuren.

Persoonlijke ervaring met Bosal: ga ik nooit meer doen.
Bosal is op zich ook een goed merk, maar het geluid wat eruit kwam vond ik om te huilen. Het vertrouwde V6-geluid van mijn Omega werd helemaal verkracht :h
 
Kijk anders ook eens op E-bay , staan veel nieuwe complete setten vanaf de kat voor 110,- met zelfs de keuze voor enkele of dubbele einddemper
 
bedankt voor de reakties
ik ga er binnenkort 1 op marktplaats bestellen voor 199 euri,als die uitlaat 3 a 4jaar meegaat ben ik tevreden voor dat geld.
ik rij niet meer dan 4 tot 5000 km per jaar.
 
Ik zou toch ook eBay in de gaten houden als ik jou was, Rob.
Sjors heeft daar destijds ook zijn uitlaat weg gehaald (hij wilde uiteraard perse een originele :P ).
Wees kritisch (uiteraard), maar je komt mooie exemplaren tegen voor weinig geld. Gewoon een kwestie van geduld en een beetje geluk hebben :Y
 
Sjors-V6 zei:
Bosal, Walker, veneporte enz.. het maakt allemaal veel meer herrie als origineel GM !! hou daar rekening mee ;)

hij maakt nu ook herrie,maar een imi uitlaat kost maar 170 euro.ik heb geen idee wat een originele kost maar ik denk zo ongeveer 700 euro,dus dan is de keus snel gemaakt (voor mij dan )
 
nu kan ik een komplete uitlaat kopen voor 170 euro,alleen de einddemper is van een 3.0 met dubbele pijpies en ik heb een 2.5
kan dit of is dit vragen om problemen.

rob
 
Bovenaan