Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

uitvallen omega V6

Goedenavond, Ik ben nieuw op dit forum, zal me ff voorstellen,
Wim alias cheesehead, heb een opel omega 2.5 V6 uit 1999.

Heb een probleem waar we nog niet uit komen.
De V6 valt af en toe uit als ie stationair loopt en onder het rijden.
Maar onder rijden doet ie af en toe ook raar.
Hebben stationairmotor vervangen, gasklephuis schoongemaakt en bougiekabels waren al vervangen.
En ook brandstofrelait is vernieuwd.
Probleem nog niet weg, wie weet er raad, geeft trouwens geen storing op de computer.
Kan het bijvoorbeeld ook aan de brandstofpomp liggen??

B.V.D.
Groet wim
 

Vega

Medewerker
Administrator
cheesehead zei:
Goedenavond, Ik ben nieuw op dit forum, zal me ff voorstellen,
Wim alias cheesehead, heb een opel omega 2.5 V6 uit 1999.

Om voor te stellen hebben we een apart topic voor, Wie ben ik..

Maar welkom op het OOP.

Heb een probleem waar we nog niet uit komen.
De V6 valt af en toe uit als ie stationair loopt en onder het rijden.
Maar onder rijden doet ie af en toe ook raar.
Hebben stationairmotor vervangen, gasklephuis schoongemaakt en bougiekabels waren al vervangen.
En ook brandstofrelait is vernieuwd.
Probleem nog niet weg, wie weet er raad, geeft trouwens geen storing op de computer.
Kan het bijvoorbeeld ook aan de brandstofpomp liggen??

B.V.D.
Groet wim

Je hebt al een aantal dingen vervangen waar ik ook al aandacht.
Eventueel het brandstoffilter of de brandstofpomp.
Als de motor uitvalt gaat er net daarvoor nog iets branden op het dashboard?
 
mogge,
Ga inderdaad brandstofpomp en filter maar vervangen, heeft nu toch al geld gekost...
En nee, er gaat niks branden op het dashbord voor de tijd.
Groet wim
 
Hallo Wim,

ondanks, zoals Peter al aangaf, dat dit niet de correcte categorie hier voor is: Welkom in ons midden :)

Je hebt jouw Omi al aan de Tech2 gehangen en geeft geen (fout-)meldingen.
Het e.e.a. al vervangen zonder gewenst resultaat.
Geen meldingen op het dashboard qua waarschuwingslampjes.

Dit zijn de vervelendste... want nu wordt het zoeken.
Goede voorstellen/vermoedens: brandstoffilter danwel brandstof pomp.

Vraag ik mij even af of bij jou de gehele geschiedenis van jouw Omi bekend is, dan wel is te achterhalen (al dan niet via de [acro=Vriendelijke Opel Dealer]VOD[/acro]).
Zijn bijvoorbeeld ook al eens de nokkenas-/krukas sensor vervangen ?
Hoewel ie dan wél een melding in zijn ECU moet wegschrijven (en deze dus middels de Tech 2 moet zijn te lezen).

Probeer eens te omschrijven hoe jouw Omi zich gedraagt als ie uit valt;
bij stationair kan ik me daar wel een beeld bij vormen: *plop*, uit... ;)
Maar wat gebeurd er als je tijdens het rijden hier last van krijgt ?
- valt de motor uit zonder kuchje of rateltje (even overdrijven)
- valt ie hortend en stotend uit
- voelt het alsof de benzine wordt afgesloten maar wil de motor op zich nog wel
- gaan de lampjes op het dashboard direct mee branden, of valt de motor eerst stil en komen de lampjes pas daarna aan
- .........

Ik zet mijn geld nu even op de brandstof pomp.
Geen idee wat zo'n ding moet kosten bij de [acro=Vriendelijke Opel Dealer]VOD[/acro], maar anders kun je er misschien 1 bij een auto-demontage bedrijf halen en daar een week mee rond rijden.
Dit wordt nu echt een 'trial and error' -probleem... des te leuker als je het gevonden/opgelost hebt, maar o, zo vervelend als je nog aan het zoeken bent.

Kom maar op met die feed-back :>

:w Ruud
 
Hoe vaak valt hij uit? Is dat 1x in de zoveeltijd, of is het echt regelmatig? Motor warm/koud of maakt dat niet uit?

Met de tech II kunnen ook "realtime" gegevens gelezen worden. Dat kan nog wel eens van grote waarde zijn als je hem aangekoppeld hebt, zeker op het moment dat hij uitvalt. Branstofdruk al gemeten?
 
Dag, bedankt alvast voor jullie reacties en medeleven!! Is echt een rotprobleem, maar hoera(denk ik), vandaag weer aantal keren bijna stilgevallen en 1 keer ging het mm lampje branden voor een seconde of 20. m'n vrouw melde dat ie dat al een keer eerder had gedaan...
Maar goed, ik had toch een afspraak bij de garage vanav., en die heeft hem aangesloten op zijn computer(geen idee welk merk dat is) en ja hoor, eindelijk een storingsmelding.
Luchtmassameter, dus die gaat ie vervangen(bestel d'r een bij de sloop) en dan maar hopen dat die het is..
Ik laat het jullie weten!

Groet Wim
 
Bovenaan