Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Uitwendige oliekoeler automaat??

Berry

OOP Huisleverancier
Vanavond de motor en bak uit de B2 getakeld,echt zo maar klaar als je altijd v6en gewend bent.
Maar tijdens de uit bouw zag ik iets wat ik nog nooit gezien had ....een uitwendige oliekoeler org Gm
IMAG0692.jpg

IMAG0693.jpg

IMAG0694.jpg

IMAG0697.jpg

Op de radiateur zaten gewoon de gaten voor de olieleidingen [afgedopt]
Met het aftappen van de automaatbak olie zag ik weer iets vreemd ...grijze witte olie,heel waterig,is heel vreemd want met de uitwendinge koeler komt het niet in contact met koelvloeistof.
En ja de bak schakeld prima :)
IMAG0695.jpg

IMAG0696.jpg

Gr B
 

Vega

Medewerker
Administrator
Klopt vanaf de 2.2 en later de 2.6 en de 3.2 hebben ze een externe koeler gebruikt voor de automaat.
Dit geeft een betere koeling en je inderdaad niet meer het probleem doorlekken.
Al ziet de olie er wel er vreemd uit.
De externe oliekoeler is in elke Omega in te bouwen, je hebt wel een andere radiateur nodig vanwege de bevestigingspunten voor de oliekoeler.
 

Berry

OOP Huisleverancier
oke Peter,maar ik heb nog een 2.2 staan en een 2.6 automaat en die hebben een interne,en hoe denk jij dat mijn olie er zo uit komt tezien/
Gr b
 

Vega

Medewerker
Administrator
Dat is opzicht weer vreemd, kan zijn dat de eerste modellen nog met een interne koeler zijn uitgevoerd en pas de latere modellen met een externe.

Geen idee hoe die olie er zo uitziet, misschien hebben ze de verkeerde erin gedaan of de externe koeler pas later zelf gemonteerd.
 
Die grijze witte olie heb ik ook eens gezien bij de 4 versn. handbak van m'n golf uit 1990. Dat was nog iets grijzer hoor, maar met wit ertussen. Smerige zooi vond ik het.
 
opzich lijk t roze op de foto dat zou wel te verklaren zijn we gebruiken op het werk vrij veel teflon toevoegingen (met succes) na bak spoelingen en als je de olie daarna bekijkt is het ook wit en melkachtig als de bak goed schakelt zie ik er geen probleem in

grtz henri
 
Bovenaan