Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Vacuumslangen 2,5 v6 automaat S

Hallo mensen, is er iemand die weet waar de 3 vacuumslangen op moeten van een omega 2,5 v6 automaat.

Mijn omega heeft nu enorm veel problemen om stationair te draaien en schommelt van 450 naar 1200 toeren. Zodra er gereden wordt is er niets van dit probleem merkbaar.
Probleem is dat ik niet waar die vacuumslangen op moeten. en mijn omega 2,5 v6 uit 95 heeft ze niet. Op internet ook al niet te vinden waar ze op moeten 8)7 . En ikzelf en mijn monteur denken dat die vacuumslangen best zo een euvel kunnen veroorzaken, alleen hebben we dus niet de info waar ze heen moeten (vraagbaak helpt hier ook niet mee). Ik zal zo snel mogelijk foto's bij plaatsen, zodra ik weer bij de auto kan. (staat in garagebox waar ik geen sleutel van heb)

many thanx in advance


Greetz
 
Uren zijn we bezig geweest om een gekocht apperaat (opcom2009) geactiveerd te krijgen.Frustreerend als je iets koopt het gewoon weg niet wil werken, maar dit opzij gezet en toch maar illegaal rijden om de auto uit te laten lezen waren we met 2 min klaar. Het stekkertje van de luchtmassa meter blijkt slecht of geen contact te maken
(nou als alle problemen zo opgelost kunnen worden dan zijn de problemen zo de wereld uit).
Het niet mooi stationair draaien is hiermee opgelost. Ook zat ik met een vacuumslangetje (heet dus eigelijk onderdrukslang) die niet was aangesloten. Toen P. dit zag liep die ffies naar zijn eigen auto (ook een omega.. dit was puur toeval en best wel grappig) en idd zo opgelost.

Zo de probs zijn als sneeuw voor de zon verdwenen en owowow.. wat rijd ze heerlijk.

Nog nog ffies wachten op de koplampsroeiers en ondertussen de handrem vervangen en uitlaat fiksen. Zal ze in dezer dagen zeker weer gaan rijden na bijna 2 jaar stil gestaan te hebben. Jack bedankt voor het geduld en foto's gaan zeker nog komen.

(Ik heb trouwens een mooi adresje voor veel omega spul gevonden)
 
koplamsproeiers bijvoorbeeld..... die dingen kosten gewoon 110,00 bij de opel dealer..en dat is nog zonder btw. Nee... deze gast zit in mildam. is via marktplaats te vinden en heeft van sensoren tot complete uitlaten.
Is trouwens niet alleen omega, maar meerdere opel types.

En jah..... hij stuurt ook op (na betaling)
 

Colinh

Donateur 2023
MetalRush zei:
Je bedoelt Berry ?
Jammer dat ie (ook) zo'n end weg zit...
Maar misschien leuk om eens 'een dagje uit' te organiseren :Y

Ik wil graag een keer bij hem winkelen ja.. Hij heeft genoeg spul die op onze kale combi hoort.. :P

Na de zomer wilde ik eigelijk eens langs gaan.


Gr.
 
is voor mij ook nog 60 km heen. en met een omega die een lekke koppakking en lekke brandstof tank heeft echt niet te doen.
Wil best brandstof betalen,maar niet om het weg te gooien. wil er wel plezier van hebben.
heb er dus voor gekozen om het op te laten sturen door berry. Als de omega (verwarrend 2 omega's) klaar is ga ik zeker ffies bij hem langs.

heb dus een 95er en een 99er. allebij omega B caravan's. heb dus wel wat reserve onderdelen.. en weinig opslag hihihien een smeerkelder in huis maken vind de vrouw geen goed plan. als blikken konden doden ..... ik zal dus een alternative plaats moeten bedenken voor de reserve-onderdelen. Misschien wat voor berry :P<br /><br />-- jul 31, 11, 10:08 --<br /><br />Vrijdag 29-7 heb ik de omega voor de keuring gebracht...De auto is in prima staat alleen is de co waarde iets te hoog...0.3% is toegestaan en mijne geeft 6% af :(
beetje jammer dat ik nog niet mag rijden , maar na al het gedoe met de lmm blijkt er (waarschijnlijk) een lamdasensor stuk te zijn. Gelukkig heb ik nog een karretje waar die dingen in zitten. Maandag weer ffies laten uitlezen bij P. en dan ffies zien welke sensor nu nog roet in het eten gooit.
 
Bovenaan