Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

vage remmen na het uitlijnen (warm gestookt)

zoals de koptekst eigenlijk al zegt.
zaterdag mijn omega laten uitlijnen omdat er nieuwe stuurkogels en draagarmen op zijn gekomen.
nou was aan de voorzijde alles goed gangbaar omdat dit allemaal nieuw is.
aan de achterzijde moest 1 kant ook bijgesteld worden maar deze zat erg vast, de monteur heeft dit heet gestookt met een brander en heeft de remleidingen ook warmgestookt omdat deze daar erg dicht bijlangs lopen.
toen ik natijd weg wilde rijden moest ik het rempedaal bijna tot de bodem indrukken, ook na een aantal keer pompen werd dit niet beter.
de monteur zegt dat de vloeistof waarschijnlijk heet is geweest en dat er daardoor een sponsig effect veroorzaakt word.
ook na een tijdje afkoelen is het niet beter geworden.
vandaag een eind gereden en het is nog niet opgelost.
morgen gaat de auto weer naar deze garage toe om de remmen te ontluchten maar ik vermoed dat dit het probleem niet oplost. of zou het toch zijn dat er teveel vocht in de vloeistof heeft gezeten?
WAT KAN DIT ZIJN?
Ik hoop in iedergeval dat dit grapje niet weer geld gaat kosten.

grt. arnoud
 
zelf nog nooit de remvloeistof ververst omdat wij deze auto nog niet zo lang hebben.
zou het daardoor kunnen komen?
 
Hai,

heb het vermoeden dat er luchtbellen ontstaan zijn in je remleidingen door het warmstoken. Hierdoor is misschien waterstof in de remvloeistof gaan koken waardoor de zuurstof vrijkomt en er nu luchtbellen in zitten en dit veroorzaakt weer dat je je rempedaal zover moet indrukken. Gas is namelijk samen te drukken in tegenstelling tot vloeistof. Dus een keer ontluchten zou moeten helpen. Beter nog is verversen van het hele systeem...

Het ontstaan van vocht in je remvloeistof is ook heel de reden waarom dit periodiek ververst moet worden...


Groet Marvin
 

Vega

Medewerker
Administrator
arnp zei:
zelf nog nooit de remvloeistof ververst omdat wij deze auto nog niet zo lang hebben.
zou het daardoor kunnen komen?

Bij de VOD doen ze dat om de twee jaar, remvloeistof trek water aan en dan verliest het zijn werking, vandaar de tweejaarlijkse verversing.

Dry boiling point
DOT 4 230 °C

Wet boiling point
DOT 4 155 °C

Minimal boiling points for these specifications are as follows (wet boiling point defined as 3.7% water by volume)

Als de remvloeistof te warm is geworden dan kan het zijn eigenschappen verliezen.
Maar ik zou je remleidingen nakijken op het moment als je je rempedaal bediend, het kan zo maar zijn dat de remleidingen hun vorm verloren hebben.
 
nou de remmen zijn ontlucht en de auto remt weer normaal, dat heeft de euromaster netjes opgelost alleen nu hebben ze remvloeistof over de voorst velgen laten lopen en is de lak wit uitgeslagen. morgen maar weer heen om te klagen, ik voel me net zon zeikerd van oh daar heb je hem ook weer!.... 7(8)7
wordt vervolgd...
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Inderdaad, als ze het verknoeien lossen ze het ook maar weer op. Kansloos dat ze je zo wegsturen, beetje fatsoenlijk figuur geeft dat even aan en zorgt voor een oplossing.

Zonde van die mooie velg!
 
arnp zei:
nou de remmen zijn ontlucht en de auto remt weer normaal, dat heeft de euromaster netjes opgelost alleen nu hebben ze remvloeistof over de voorst velgen laten lopen en is de lak wit uitgeslagen. morgen maar weer heen om te klagen, ik voel me net zon zeikerd van oh daar heb je hem ook weer!.... 7(8)7
wordt vervolgd...


WHUT?! :F |:( Wat een slecht afgeleverd werk zeg !! terug gaan en dit is natuurlijk absoluut geen gemauw !
 
WTFBBQ ?? :X |:(
Écht wel dat ik terug zou gaan.
Je hebt deze velgen net 'nieuw' en uitgerekend op deze velgen morsen ze even remvloeistof 7(8)7
Hebben ze überhaupt iets gezegd toen je je Omi weer kwam halen ?
En laat je niet met een kluitje het riet insturen, ik zou 2 velgen opnieuw laten spuiten op hun kosten.
Kleurverschil aan 1 kant valt niet zo op... maar 1 velg in een andere kleur valt direct op.
Zeikerd ? Niks ervan... verzekering! En anders even naar de (hoogste) baas vragen en hem dit voorleggen.
 
Bovenaan