Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Van Omega gewisseld

Met mijn 1e Omega (zie voorsteltopic van mij van een jaartje terug) is het niet helemaal lekker afgelopen. Eerst kreeg ik in januari bij een kettingbotsing een tik van achter (ik kon als enige wel op tijd remmen _/-\o_ ). Ik heb de schade nog steeds niet vergoed gekregen en kan daarom de oude Omega nog niet weg doen. Ze kunnen nog een contraexpertise doen. Dus, toch maar even in doorgereden.

Eind maart liep dat de waterpomp (of de dynamo) stuk en ben ik afgesleept van exact de plek waar ook de kettingbotsing was. Vrij snel besloten om hem niet te repareren. Hij was tenslotte totall loss. Snel een Mondeo gekocht, zodat we weer mobiel waren. Na een maand (op weg naar een midweekje vakantie :N ) liep de automaatbak stuk. Weer total loss. Gelukkig vandaag wel geld van de verkoper terug gekregen.

Nu dus maar weer een Omega gekocht. Redelijk blind via Ebay, aangezien ik de tijd niet heb om wekenlang te zoeken. Het is dus dit keer een blauwe Omega Station 2.5 TD geworden. Met handbak (dus rijdt mijn vrouw er niet in). Op zich een leuke auto, een diesel, leuke velgjes, airco en sportstoelen. Gekocht voor 705 euro.

Uiteraard kun je voor dat geld geen showroomklare auto verwachten, dus er zit nog wel wat werk aan (meer dan de verkoper had gezegd, maar zo werkt Ebay). De volgende zaken moet/wil/zou ik kunnen doen:
- Dashboardkastje sluit niet (overzetten van oude Omega?)
- Ventilatie blaast in een vaste richting (openen en kijken wat loos is)
- Olie oud (misschien vervangen)
- Luchtfilter zwart en stuk (VERVANGEN)
- Wat lampjes dashboard doen het niet (open maken en nieuw monteren)
- Display boardcomputer totaal onleesbaar (In de oude Omi zat een boordcomputer, is dat om te zetten?)
- Draagarm voor klappert erg (misschien vervangen)
- Airco nauwlijks koud (misschien afvullen laten)
- Portier RV en RA openen niet van buiten (overzetten onderdelen om het weer aan de praat te krijgen)
- Stereo upgrade (wil de standaard speaker vervangen voor Ground Zero speakers met nog een versterkertje er tussen)
- Mistlampen uit de oude Omi (eh, uit de kofferbak van de oude...) overzetten
- REINIGEN (hij heeft lang stil gestaan en heeft een oude auto luchtje)

Ik weet alleen nog niet wat ik wel en wat niet zal (laten) doen, ook gezien de lage prijs die ik er voor betaald heb, wil ik er niet te veel in steken. Het staat een beetje in volgorde waarschijnlijkheid.

Oh ja, zo ziet hij er uit:
omega1.JPG

omega2.JPG

omega3.JPG

Omega4.JPG
 
Niet teveel geld voor zo'n dikke sloep :)
Maar als ik dat zo lees, moet je nog wel het e.e.a. aan onderhoud uitvoeren.
Ik zou dat ook zeker doen... anders ben je binnenkort wéér op zoek naar een andere Omega/auto.
Veel plezier ermee [acro=In ieder Geval]iig[/acro] :)
 
Ik ben er op zich ook erg tevreden mee en neig er steeds meer naar het achterstallige onderhoud toch te doen. Maar heb nog een paar (dure) kanttekeningen.
Daarom denk ik om eerst het volgende te doen:
- Nieuwe olie
- Nieuwe gloeibougies (start moeilijk, gloei al standaard 3 keer voor)
- Nieuw luchtfilter (hij kan haast geen lucht krijgen)
- Brandstoffilter
- bovenste Dieselpomp schoonmaken

Als dat goed is, wat voor lage kosten wel te doen is, dan kunnen de minder noodzakelijke (lees dure) dingen worden aangepakt. Er is overigens nog de koppeling bijgekomen. Hoe voelt goed aan, maar als ik in 4 of 5 vol gas geef, slipt hij even iets. Is nie goe nie en wel duur :-(.

edit: Even de technische vraag hier gesteld: <a class="postlink-local" href="http://forum.opelomegaportal.nl/viewtopic.php?f=46&t=1907" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=46&t=1907</a>
 
Bovenaan