Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

veel condens aan binnenkant

Heren,
Ik vindt dat ik absurd veel vocht aan de binnenkant van de auto heb als hij koud is, er staan dan gewoon druppels op de ruiten aan de binnenkant, is dit normaal en hebben jullie hier ook last van in deze tijd, de verwarming werkt gewoon maar die krijgt het niet weg ook niet in de ontwaseming stand, je moet even de spons erover halen, of zitten er ergens misschien kanaaltjes voor ventilatie als de auto stilstaat en dat die verstopt zitten ofzo, ik heb eens gehoord aan de bijrijderskant, dat daar iets zou zitten maar weet niet of dat er iets mee te maken heeft. graag veel reacties
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Even onder de motorkap in de bak onder het parafaan kijken (rechtsvoor/passagierskant).

Je kunt het rubber aan de kant van de motor iets omhoog halen, waarna je het klepje open kunt klappen. Mogelijk staat die bak vol water, in dat geval even doorprikken zodat het eruit loopt en vervolgens regelmatig controleren op verstoppingen.

Zie plaatje:

fotosautos007-2.jpg
 
Is niet zomaar een kwestie van door prikken.

Er zit een rubber slang die vanaf de onderkant van de bak naar de rechter wielkast.

Wat ik altijd even doen is die rubber eruit trekken (gaat met een beetje moeite en beleid) en goed onder de warme kraan schoon spoelen.

Foto rubber

DSC03390-2.jpg


Dan de bak ook goed schoon maken.

Foto van in de bak hoe het kan uitzien.

DSC04409.jpg


DSC04405.jpg


Hoe het hoort.

DSC04411.jpg
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Als hij echt verstopt zit wordt prikken inderdaad lastig, echter is het mij bij meerdere Omega's al wel gelukt met een lang voorwerp de klep vrij te maken. :)
 

yoyo

The UK brothers
En nu maar hopen dat Jacques zijn hele blok er niet uit haalt op zoek naar het rubberen afvoertje . _O- _O- _O-
 
Jongens bedankt voor de info ook namens mijn echtgenote en Aart bedankt voor de info ik was al begonnen met demonteren van motor en bak, ha ha<br /><br />-- 29 nov 2011 09:42 --<br /><br />Vanmorgen even snel gecheckt maar de bak was zo droog en schoon als wat dus dat is het niet wat kan het dan zijn
 

Joep

Verbannen
Ik heb hier ook af en toe last van, ik krijg nu alleen die bak niet gevonden... Morgen als het licht is nog maar eens kijken ;)
 
Welke bak vind je niet??? Die op de foto's? Als je voor de auto staat aan de bijrijders kant als je de rubber van de motor kap weg pakt zie je een klepje.
 

Joep

Verbannen
jack-omegax3.0xe zei:
Welke bak vind je niet??? Die op de foto's? Als je voor de auto staat aan de bijrijders kant als je de rubber van de motor kap weg pakt zie je een klepje.
Bedankt Jack! Ik heb het gevonden en gelijk schoongemaakt! :) Er zat echt bijna voor de helft aan zooi in!!! :'( Het helpt echt goed, want de condens is vrijwel verdwenen en blijft weg! Dank voor de tips!! :9
 
Vervang meteen je pollen filter. Die zit onder het zelfde klepje. Kan namelijk zijn dat deze door het water en de rommeldicht zit waardoor de werking van de ecc ook niet meer optimaal is.
 
Bovenaan