Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

verbruik probleem of normaal?

ik heb de indruk dat mn mv6 wel erg dorstig is met deze koude dagen.
het verbruik ligt nu op zon 1 op 6.
nu rijd ik vrij normaal, weinig anders als met warmer weer.
het verbruik ligt normaal zo rond de 1 op 9.
ik rij naar mn werk zon 6 km. zal het puur de kou zijn en dat de auto niet warm word en op de choke blijft lopen?
f kan het iets anders zijn. ik heb de bougiekabels recent vevangen en na die tijd vind ik het verbruik zo hoog.
sinds die tijd is het ook kouder.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Dat is normaal. Zonder standkachel liep mijn 3.0 ook ong 1 op 5 de eerste km's bij dit soort temperaturen.
 

Colinh

Donateur 2023
Mijn 2.5 blijft toch wel normaal lopen. Lijkt mij dat als de motor op temperatuur is de koude lucht toch juist voor een betere verbranding zorgt?

Door de sneeuw verbruik je natuurlijk wel meer door spinnende wielen.




GR Colin
 
Arnoud zijn Omi komt, in die 6 km, niet eens op temperatuur.
Een hoger verbruik is dus daarmee goed te verklaren.
Ga maar eens een flink stuk rijden, dan zie je dat je verbruik zal zakken.
Wat Jacco ook zei: zonder standkachel is zijn Omi ook erg dorstig (en die van mij zal dat ook wel zijn... maar dat boeit me lekker niet :P)
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Betere verbranding klopt wel, maar de luchtweerstand wordt een stuk groter bij een lage temperatuur. In de praktijk verbruik je dus meer. Blijft de motor koud dan giet ie zich lekker vol.
 
B-Buster zei:
Betere verbranding klopt wel, maar de luchtweerstand wordt een stuk groter bij een lage temperatuur. In de praktijk verbruik je dus meer. Blijft de motor koud dan giet ie zich lekker vol.

Ja en dan heeft ie veel dorst :Y
 
Inderdaad met 6km is jouw Omega nog lang niet op bedrijfstemparatuur.

En korte stukjes zéker met deze kou ja dat is duur !

Je Omega heeft overigens geen choke ! die vind je op een A Omega 1.8S :P onze Omega's zijn voorzien van een verhoogd stationair toerental (warmloop regeling) just for your information.
 
Illuminat0r zei:
Ook mijn diesel stookt nu wat meer, dus troost je, het is niet alleen de jouwe :)
Wat stookt de jouwe dan?

Ik mag niet klagen met de 2.5TD. 1 op 12, combi bebouwde kom en snelweg. Snelweg 140 / 150 km/h



Koude benzine verbruikt wel wat meer ja.

Mijn oude A2 2.0 i verbruikte 1 op 7 ongeveer.
 

Colinh

Donateur 2023
Tinuske zei:
Illuminat0r zei:
Ook mijn diesel stookt nu wat meer, dus troost je, het is niet alleen de jouwe :)
Wat stookt de jouwe dan?

Ik mag niet klagen met de 2.5TD. 1 op 12, combi bebouwde kom en snelweg. Snelweg 140 / 150 km/h



Koude benzine verbruikt wel wat meer ja.

Mijn oude A2 2.0 i verbruikte 1 op 7 ongeveer.


1 op 7 voor je A?! Dat liep mijn ex A2 2.6 C26NE 7(8)7 Mijn ex A2 2.0 liep ongeveer 1 op 9/1 op 10, mijn huidige V6 1 op 11 gemiddeld.




Gr Colin
 
Colinh zei:
Tinuske zei:
Illuminat0r zei:
Ook mijn diesel stookt nu wat meer, dus troost je, het is niet alleen de jouwe :)
Wat stookt de jouwe dan?

Ik mag niet klagen met de 2.5TD. 1 op 12, combi bebouwde kom en snelweg. Snelweg 140 / 150 km/h



Koude benzine verbruikt wel wat meer ja.

Mijn oude A2 2.0 i verbruikte 1 op 7 ongeveer.


1 op 7 voor je A?! Dat liep mijn ex A2 2.6 C26NE 7(8)7 Mijn ex A2 2.0 liep ongeveer 1 op 9/1 op 10, mijn huidige V6 1 op 11 gemiddeld.




Gr Colin

Zware rechtervoet :P

Heb er 1 keer 1 op 10 mee gereden. 700km alleen snelweg en rustig gereden
 
Bovenaan