Daar kan de dealer niets aan doen. De mangazijn man vond het ook een belachelijke prijs en gaf met nog een paar adressen waar ze misschien het onderdeel 2e hands zouden kunnen hebben. Maar ja Steve is makkelijker. En het onderdeel was er binnen 2 dagen. Nu moet ie er alleen nog onder.<br /><br />-- 13 maart 2012 18:39 --<br /><br />Zo, en ook dat is weer gelukt!! Zondag even aan de slag geweest met de Omega.
Eerst de auto even omhoog gezet:
Daarna de boel los gehaald. Wederom mocht ik genieten van een ATF douche bij het los halen van de vulplug en het loshalen van de kleine oliepan:
Na het verwijderen van het brein ziet dat er zo uit:
Het probleem bij mij was dat er een klein stukje afgebroken was waardoor een ventiel meer kon bewegen dan de bedoeling was:
Gelukkig was de "nieuwe" wel volledig:
Tijdens het vullen met draaiende motor begon de boel ineens te lekken....uit de uitlaat:
Zucht..houd het nou nooit op?!?
Voor het geval mensen dachten dat de auto echt op de lepels van de heftruck stond
Nope, sleutelen is leuk, maar het moet wel veilig gebeuren!
Ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben over het resultaat. De bak schakelt een stuk soepeler. Niet echt indrukwekkend want dat deed ie twee weken geleden na de olie wissel ook al. Maar na het wisselen van het brein is de ruk van 3 na 4 (erg duidelijk merkbaar na kickdown op de snelweg) helemaal verdwenen!!!
Het probleem met de uitlaat zien we bij de APK wel weer. Waarschijnlijk is die over dik een half jaar ook rot in de bochten van het achterste stuk. Hopelijk kan ik tegen die tijd een 2e handsje vinden of een aftermarket demper, want de originele GM uitlaten zijn niet bijzonder degelijk. Op het moment hangt nummer drie eronder en dat wordt straks nummer vier. Maar eerst weer lekker rijden!