Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

versnellingsbak GM 90216210199

ik heb in mijn opel manta A een versnellingsbak met nr GM 90216210199. volgens google is dit van een omega zou iemand iets meet weten over dit nr. ik heb namelijk een olielekkage aan dichtingsring waar de cardanas van de achterwiel aandrijvng inkomt

mvg,
Frederik
 
Dag Frederik

De spelregels op het OOP zijn om je eerst even voor te stellen in het hiervoor bestemde topic, uiteraard zul je dan antwoordt krijgen op jou vragen.
Ik denk wel dat je even geduld moet hebben, morgen is de Omega meeting en gezien de weersomstandigheden vandaag zal iedereen driftig aan het poetsen zijn ha ha ;)

gr Hugo
 

Vega

Medewerker
Administrator
gizmo zei:
ok zal me eerst voorstellen excuseer :-)

d:)b

Als het goed is is het een R25 bak.
Daar zit deze keerring in 90288049 7 14 400 OLIEKEERRING, PRIMAIRE AS
 
als ik het zo zie op de link van tonboy is het inderdaad deze dat ik bedoel.
dus mijn versnellingsbak is wel degelijk van een omega dan?
weet je welke olie erin moet? want deze is bijna leeg
 

tonboy

Verbannen
Dat nummer op de versnellingsbak geeft aan dat hij ook onder de Opel omega A (tot 1994) zit.
Olie het beste halen bij de GM zelf. Daar zitten bepaalde dopes is die beter zijn voor de bak. GEEN brega (van Brezan) gebruiken, zeer slechte ervaringen mee.
 
ga vandaag alles bestellen bij http://www.fsrs-opelwebshop.nl/ en hopelijk heb ik het vlug en past alles :-) . op die site hebben ze ook de boiteolie heb ik gezien vermoed dat wel juist zal zijn zeker.
iemand nog tips voor die staartstukkeering te plaatsen. de versnellingsbak moet er toch niet hopelijk helemaal uit?
 

tonboy

Verbannen
Nee hoor, alleen de tussenas. Gebruik wel als je hem erip tikt een stuk hout tussen de keerring en de hamer, hij beschadigd anders snel. Wellicht beter om er 2 te bestellen. En de ingaande as (van de tussenas) even schoon maken met fijn schuurpapier.
 
Bovenaan