Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Vertel...wat is het?

Tja...stroomdraadjes, waar zijn ze toch voor. Heb een Vec binnenstebuiten getrokken:

img2011081200211.jpg


Maar een Ommie is geen Veccie, dus...waar is deze mooie doorlus voor? Heb geen alarm in de auto zitten (shhh niet verklappen)

dsc0008dn.jpg


dsc0010ly.jpg


Positie: links boven in de motor ruimte, bij de veerpootschaal...

Thanx 4 de antwoorden :f
 

Vega

Medewerker
Administrator
Inderdaad,ze hadden geen zin in het vervangen van het koelwaterreservoir.
 
Gelukkig! dacht dat het de schietstoel optie was...wou al bijna de vrouw op de stoel zetten })

Maaaaaar...mn reservoir heeft geen aansluit optie...zit er dus een goedkopere/oudere in? Waar hoort de aansluiting normaal te zitten?

thanx 4 so far
 

Vega

Medewerker
Administrator
IJsblok zei:
Volgens mij zat die sensor in de dop en hebben ze er nu een gewone dop op geschroefd.

Gr. Paul

Jij bedoelt de dop van het remvloeistofreservoir.

Zit aan de zijkant.
 
Vega zei:
IJsblok zei:
Volgens mij zat die sensor in de dop en hebben ze er nu een gewone dop op geschroefd.

Gr. Paul

Jij bedoelt de dop van het remvloeistofreservoir.

Zit aan de zijkant.
Nee sorry, was inderdaad niet van de koelvloeistof maar van het ruitenwisservloeistof reservoir.

Gr. Paul
 

Andrew

600.000
IJsblok zei:
Vega zei:
IJsblok zei:
Volgens mij zat die sensor in de dop en hebben ze er nu een gewone dop op geschroefd.

Gr. Paul

Jij bedoelt de dop van het remvloeistofreservoir.

Zit aan de zijkant.
Nee sorry, was inderdaad niet van de koelvloeistof maar van het ruitenwisservloeistof reservoir.

Gr. Paul

Helaas, ook die heeft de sensor niet in de dop maar achterop het reservoir. Zoals Vega al zegt, de enige die de sensor in de dop heeft zitten, is het remvloeistofreservoir.

Andrew
 
Andrew zei:
IJsblok zei:
Vega zei:
IJsblok zei:
Volgens mij zat die sensor in de dop en hebben ze er nu een gewone dop op geschroefd.

Gr. Paul

Jij bedoelt de dop van het remvloeistofreservoir.

Zit aan de zijkant.
Nee sorry, was inderdaad niet van de koelvloeistof maar van het ruitenwisservloeistof reservoir.

Gr. Paul

Helaas, ook die heeft de sensor niet in de dop maar achterop het reservoir. Zoals Vega al zegt, de enige die de sensor in de dop heeft zitten, is het remvloeistofreservoir.

Andrew
Ok, maar het was bij een Astra uit '94. Weet nog dat ik het nooit lekker kon bijvullen omdat ik de dop er niet af kon halen doordat er een soort vlotter onder hing... Bovenop zat volgens mij de kabel met stekker.

Gr. Paul
 
Nha ff lopen spieken: klopt het dat er 2 stekkers zitten? Heb er 1 in de sensor onderin zitten, maar de 2e hangt dus los zoals op de foto staat. Geen mogelijkheid om ergens aan te sluiten...

2e hoort normaal waar?

Thanx again...
 
Getest door t draadje er uit te trekken, krijg ik idd de melding dat KVS peil moet worden nagekeken...blijkt dus dat de knuppels die em ooit hebben behandeld de verkeerde stekker in de sensor hebben gestoken |:(

Nu dus maar omgewisseld. Zal de stekker maar even opzoeken in de schema's, is bruin/groen en bruin.

Thanx 4 the reply _/-\o_<br /><br />-- 23 aug 2012 22:47 --<br /><br />*edit*

Is idd schakelaar voor de alarm sensor van de motorkap 7(8)7

Thanx 2 Haynes boek en de elektrische schema's :f *O*
 
Bovenaan