Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

verwarming blaast enkel koud

Ik heb dus volgend probleem met mijn Omega 2.0dti, als ik mijn verwarming aanzet blaast die enkel koude lucht, weliswaar hoe warmer ik hem zet gaat hij gewoon minder hard blazen maar steeds koude lucht, de auto heeft ongeveer een jaar zonder airco gereden en ik heb vorige week een nieuwe aircopomp geplaatst en laten vullen en de airco werkt goed, ook het koelvloeistof zakt niet, iemand een idee waaraan dit ligt?

Mvg
 

Vega

Medewerker
Administrator
worden de slangen naar de kachelradiateur warm?
is de vacuumslang van de kachelklep aangesloten?
heb je al een reset gedaan van de aircobediening?
 
Ik heb de auto ontlucht, heb ook gevonden hoe ik de bediening moet resetten en er veranderd niks, enkel op de hoogste stand (HI) blaast hij warm.
Ik heb onder de luchtfilterbak een tweewegklep gezien die onderaan wit ziet (ik denk kalk) iemand die weet of het hiervan kan komen?
Begin zelf meer te denken aan de kachelweerstand?
 
Ik denk de temperatuurvoeler van je ecc.
Die van mij deed soms exact hetzelfde.
eb bij berry een ander ecc paneel meegenomen.
Is wel b.
 
arnp zei:
Ik denk de temperatuurvoeler van je ecc.
Die van mij deed soms exact hetzelfde.
eb bij berry een ander ecc paneel meegenomen.
Is wel b.
De buitentemperatuur sensor moest geloof ik ook goed zijn, anders krijgt je ECC verkeerde info binnen en regelt hij ook de temperatuur binnen verkeerd.

Gr. Paul
 
Ja buitentemperatuursensor is goed.
Temperatuurvoeler van de ecc? Zit die dan op het gedeelte met de 4 knoppen op het bedieningspaneel of dieper? En is deze los te vervangen of zit hij ergens op vast?

Ken
 
Hoi Jack, heb er inderdaad ook al aan gedacht, want deze is "wit" uitgeslagen onderaan, lijkt wel kalk ofzo, heb een tijd geleden een klein beetje koelvloeistof moeten bijdoen maar is al enkele maanden geleden en alles blijft nu mooi op peil, alleen is het bij mij een tweewegklep ipv een driewegklep (denk alleen bij diesels). Is deze te testen?
 

Joep

Verbannen
Opelfahrer zei:
Hoi Jack, heb er inderdaad ook al aan gedacht, want deze is "wit" uitgeslagen onderaan, lijkt wel kalk ofzo, heb een tijd geleden een klein beetje koelvloeistof moeten bijdoen maar is al enkele maanden geleden en alles blijft nu mooi op peil, alleen is het bij mij een tweewegklep ipv een driewegklep (denk alleen bij diesels). Is deze te testen?
Dat witte lijkt me opgedroogde koelvloeistof. Dat verklaard ook dat je toen moest bijvullen.
 

Andrew

600.000
Opelfahrer zei:
alleen is het bij mij een tweewegklep ipv een driewegklep (denk alleen bij diesels). Is deze te testen?

Die naam is inderdaad wat vaag, er zitten 3 slangaansluitingen aan, misschien vandaar de naam 'drie'wegklep. Eentje is de aanvoer, na de klep gaat de koelvloeeistof OF naar de kachelradiateur, OF retour motor. Het is dus eigenlijk een tweewegklep, die bij alle motortypen hetzelfde is. De formele naam is volgens mij 'heater bypass valve'.

Deze klep is een beruchte oorzaak van koelvloeistoflekkage bij de Omega. Vanwege zijn locatie is tie wat lastig te vervangen, maar als tie al wit is uitgeslagen zou ik die eerdaags toch maar vervangen, kosten van die klep een goeie 30 euri of zo (en je een uurtje :( maken en converseren met }) )

Andrew
 
NEe andrew de diesels hebben geen dreiwegklep alleen een doorstroomklep of 2wegklep. Hier zit geen bypass aan. Denk dat je daar nogmaals moet gaan ontluchten.

Ontluchten omega met draaiende motor zonder dop op expansie en kachel vol open.

Werkt dit niet dan vermoed ik een probleem met de kachel radiator.
 
Hallo, ik denk dat mijn probleem is opgelost... Heb nogmaals alles nagekeken en weer vond ik niks, heb dan toch nog maar een keer de kleine dingen nagekeken voor ik aan het grote werk zou beginnen en bij het resetten hoorde ik deze keer dat de kleppen zich afstelden, dit hoorde ik vorige keer niet en dus direct gaan testen en jawel hij doet het!! _/-\o_

Iedereen bedankt voor het meedenken! ;)
 

Joep

Verbannen
Opelfahrer zei:
Hallo, ik denk dat mijn probleem is opgelost... Heb nogmaals alles nagekeken en weer vond ik niks, heb dan toch nog maar een keer de kleine dingen nagekeken voor ik aan het grote werk zou beginnen en bij het resetten hoorde ik deze keer dat de kleppen zich afstelden, dit hoorde ik vorige keer niet en dus direct gaan testen en jawel hij doet het!! _/-\o_

Iedereen bedankt voor het meedenken! ;)
Mooi om te horen! :)
 
Bovenaan