Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

voordeuren vallen steeds dicht

vrienden,

telkesn als wij de voorste deuren open doen vallen deze steeds terug dicht,
niet zo een ramp maar beetje irritant wel
ik heb het gevoel dat er iets ontbreekt aan het ijzeren stangetje dat in de deur verdwijnt (die met de 2 gleufjes of tandjes) nu heb ik men deurpaneel voor de helft verwijderd om vast te stellen dat ik er niet aan kan van buitenuit..... 8)7 en de plastiek zit nog op de deuren langs de binnenkant

iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?


ps, een nuttige tip om het paneel achter de deurpin los te krijgen is ook welkom.. kreeg het paneel er niet af omdat hij 'achter' het trekkertje van het slot niet los kwam, ergens een verborgen vijs achter het trekkertje? (deze kreeg ik ook niet los)

thx
 
Het oranje dopje in de pin van het slot is een klemmetje, als deze los is pak je de pin er zo uit en zie je een schroef zitten in de houder.

Franklin
 

Vega

Medewerker
Administrator
Als ik het goed begrijp dan bedoel je waarschijnlijk de deurvangers, die kan je van buitenaf eruit halen.
 
neen niet de deurvanger hoor die zit onder de B-stijl dacht ik, het is die staaf met 2 ronde inkepingen die aan de A-stijl zitten daar waar je deur s charniert, daar ontbreekt iets volgens mij, bij de achterportieren zit er een soort van geleiderwielje waar dat staafje over rolt, vooraan heb ik dit niet, ik krijg meer de indruk dat hij ooit overschildert is geweest en dat ze dat niet hebben weergeplaatst...
 

Vega

Medewerker
Administrator
Ja dat is de deurvanger.
Die kan je van de buitenkant eruit halen, ze zijn niet te repareren en je zal die in zijn geheel moeten vervangen.
Kost iets van €40.
 
Bovenaan