Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Voorstellen MantaPower

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

heb me net aangemeld bij het portal. Zal mij dan ook eerst even voorstellen.

Mijn naam is Marvin,ben 27 jaar en heb mijn Omega sinds geloof januari 2009. Heb toen een kans gekregen om een Mv6 Sedan uit 1996 te kopen met toen rond de 161dkm. Er was toen al wel bekend dat er het nodige werk zat aan de auto en dat was de reden van de vorige eigenaar om hem te verkopen.

Na nog geen jaar te hebben gereden heb ik de auto binnen gezet omdat hij maar koelvloeistof bleef lekken. Driewegklep had ik al eens vervangen,leek uit die kant te komen. De lekkage bleek echter uit de koppakking te komen naar buiten toe.Nog nooit gezien zoiets maar het was toch duidelijk te zien zodra het system onder druk stond. Toen besloten om beide koppen eraf te halen af te persen en laten 'reviseren'
Nadat alles er weer terug op zat is het eigenlijk wat blijven staan.

Vorige week de auto maar weer eens aan de gang geholpen met de bedoeling om er eigenlijk vanaf komende lente weer mee te gaan rijden.
Heb nog wel het een en andere te doen zoals:

andere uitlaat(orgineel) plaatsen
stuurpomp vervangen
abs module vervangen
4 banden
cardanas misschien
koplampen weer helder maken(of xenon lampen plaatsen)
deurknak verhelpen
stoelverwarming maken
nieuwe achterbumper
portier r.a roestvrij maken
kras in l.v portier wegwerken
nieuwe sierlijsten rondom monteren(denk wel in de kleur van de auto)
Bose systeem inbouwen ipv de Philips die er nu inzit.
Enkele deukjes wegwerken.
Grill in kleur van de auto ipv het 'chroom'

Dus voorlopig heb ik nog wel wat werk aan de auto. Plaatje bij het praatje:

Foto-YSQGQDHK-D.jpg


Foto-TZCZUQDK-D.jpg



Groet Marvin
 
Hallo Marvin,

Welkom op het OOP. Zo! Je bent nog wel even bezig. Was de vervanging van de koppakkingen nog een beetje te doen?

Heel veel succes nog met je MV6 en wie weet zien we je dit jaar aan komen rijden op een meeting.

Groet,

Walter
 
Hoi Marvin,

leuk dat je je hebt aangesloten bij onze OOP-gemeenschap.
Een aantal dingen die je wilt gaan doen kunnen wellicht vergemakkelijkt worden omdat het e.e.a. hier al op de portal beschreven staat.
Denk aan je koplampen, knak in je deur en meer :)

Mooie dikke MV6 heb je daar [acro=In ieder Geval]iig[/acro] :Y

:w Ruud
 

yoyo

The UK brothers
Hallo Marvin,

Allereerst hartelijk welkom hier op het OOP.

Het lijstje wat jij opnoemt is nog een behoorlijke lange lijst, maar als ik zo eens naar
het plaatje kijkt van jouw Omega lijkt het mij ook meer dan de moeite waard.

En net zoals Walter (Omegauser) al zei, op een meeting die er best wel weer aan zit te komen
kunnen we deze schoonheid eens in het echt bewonderen, en dan heb jij vast wel wat van je
lijstje af kunnen schrappen.

Gr,
Aart
 

Vega

Medewerker
Administrator
Hallo Marvin,

Welkom op het OOP.
Hou ons op de hoogte van de vorderingen.
 
Hallo,

allemaal bedankt voor het fijne welkom. Julie site ziet er echt super netjes uit!!

Het vervangen van de koppakkingen was een ramp eigenlijk. Had toen nog geen brug of takel of wat dan ook. Nu hebben dit gelukkig wel en dat scheelt zo verschrikkelijk veel afzien!! Mocht ik het nu nog eens moeten doen gaat de motor echt uit de auto...

Verder kunnen de banden van het lijstje en ook het uitlaatsysteem kan er sinds vanmiddag vanaf,die hangt er ook al weer onder. Is wel een 2e hands setje maar voor nu even is dat prima.

Volgende keer zijn de stuurpomp(gister samen met uitlaatsysteem gehaald) en de ABS module aan de beurt. Deze heb ik al een tijdje op de plank liggen met dank aan Mickel_MV6 die hier volgens mij ook bekend is.Stond eigenlijk ook voor vandaag op de planning maar doordat ik ook al weer werk had aan mn astra station was ik er voor vandaag wel weer even klaar mee eigenlijk..

Verder kan ik volgende maand een compleet Bose systeem ophalen/uitbouwen uit een 99er sedan. Iemand bekend of dit plug en play is in een 96er sedan? Kan de complete set eruit halen dus aan onderdelen geen manco's als het goed is.Misschien dat iemand ook nog wat tips en trucs heeft voor het in en uitbouwen?

Groet Marvin<br /><br />-- 16 jan 2011 20:01 --<br /><br />Oja,

zou het bijna vergeten.. Is er iemand die nog onderdelen nodig heeft van de 99er sedan? is ook een mv6,zilver kleur maar de motor was niet goed meer hebben ze mij gezegd.In overleg zou ik dit mee kunnen nemen als ik de bose ga demonteren.Ken uiteraard niet alle in en outs van deze auto maar kan altijd iets meenemen als iemand nog wat nodig heeft.

Groet Marvin
 

Vega

Medewerker
Administrator
Als je het Bose setje eruit haalt, neem dan gelijk de hele Bosekabelboom tot aan de radio mee.
Niet alleen tot aan de plug bij de passagiers voeten, maar ook het gedeelte wat vandaar naar de radio gaat (is veel werk maar loont zeker)
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Welkom Marvin.

Je hebt nog best wat op je to-do lijstje staan, maar zo te zien gaat dat best goed komen. Mooi dat een nette MV6 als deze weer de weg op kan binnenkort.

MantaPower zei:

Door die foto doet deze MV6 mij denken aan een Omega die in korte tijd van eigenaar wisselde op een ander forum. Volgens mij op het Opel-Forum. Is dat deze toevallig? Die had toen ook wat mankementjes als ik het mij goed herinner.

Vega zei:
Als je het Bose setje eruit haalt, neem dan gelijk de hele Bosekabelboom tot aan de radio mee.
Niet alleen tot aan de plug bij de passagiers voeten, maar ook het gedeelte wat vandaar naar de radio gaat (is veel werk maar loont zeker)

Precies, anders kom je een stuk kabel te kort.. moet je op zoek naar een extra kabelboom. Bij mijn set zat dat stukje kabel er niet bij, heb toevallig eind december iemand gevonden die een losse kabelboom had én deze los wilde verkopen.. onze vriend Steve uit de UK. Ben ik toch een maand of 8 naar op zoek geweest, zij het niet altijd even actief.

Heb je dat stukje niet, dan komt de Soundprocessor achter je voorstoel te liggen met de lengte van het andere stuk van de kabelboom. Mij lag hij niet in de weg, maar sjiek is anders. _O-
 
@Vega:

was dit al wel van plan, wel even een paar vraagjes.wat is de snelste manier om dit er goed uit te krijgen?is het een aparte kabelboom of zijn de draden verwerkt in de overige bekabeling en stekkers. hoop niet dat ik het hele dashboard ofzo eruit moet gaan halen. Bij mn eigen auto vind ik dit niet zo een probleem maar de auto waar die uit komt wil ik eigenlijk zo snel mogelijk alles er uit hebben. Is een slopert dus hoef ook niet zo voorzichtig te zijn...

@ B-Buster:

de foto lijkt me sterk dat je die kent.Is een eigen foto en geloof ik de eerste keer online gebruikt. Dat je de auto kent vanuit het Opel Forum zou kunnen.Heb de auto gekocht via het forum. De jongen waar ik hem van hem heb ging toen onder de naam WoutMV6. Hij had deze auto pas heel kort en ook gekocht van een forum lid. Wout had de auto naar een garage gebracht voor een keuring en was zo geschrokken van de kosten die het herstel met zich mee zouden brengen dat die besloot om em toch weg te doen.Hij is destijds heel eerlijk en open geweest over de gebreken van de auto en heeft me alles aan papieren incl. de onderhouds gegevens van de eerste eigenaar meegegeven. En voor zover ik kon oordelen deed het em best zeer om de auto zo weg te doen.Voor mij was dit echter wel de kans om een mv6 aan te schaffen....Onderhoudsgegevens incl. onderdelen van de eerste eigenaar heb ik op papier staan. Bij de tweede eigenaar is er geloof ik nul onderhoud geweest en de auto is vervolgens bij Wout terecht gekomen.En hij kreeg de rekening hiervan. Erg jammer want deze jongen had echt een hart voor deze auto. Nu is de auto bij mij en hij gaat never niet meer weg..wat een prachtmachine om mee te rijden.

Dat was het weer even voor nu denk....

Groet Marvin
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Ik doelde er niet op dat ik die exacte foto eerder heb gezien, maar de vorige eigenaar heeft ooit eens ergens zo'n zelfde fotoserie gepost. Ik heb de afwijking dat ik zoiets dan onthoud, dus dacht ik meteen daar aan. Ik denk soms in plaatjes. O-)

Dat verhaal van die problemen klinken inderdaad bekend. Erg zonde als een liefhebber dan zo de rekening van de laksheid van een ander gepresenteerd krijgt.

Goed om te zien dat jij er zo mee begaan bent! :)
 
@ B-Buster

vind wel gaaf dat je de auto blijkbaar wel gelijk herkent, terwijl het een compleet standaard auto is...en tja, wie hier denkt er niet in plaatjes....

Ik vind het nu achteraf erg zonde voor Wout, en zeker voor de Omega. Die auto is echt super bijgehouden bij de eerste eigenaar.Daarna is er waarschijnlijk niks meer mee gebeurd.Daarmee wil ik geen mensen zwart maken, maar ook zoals ik van het weeknd bij de 99er geweest ben is dat eeuwig zonde. Maar ik snap heel goed dat als je alles moet uitbesteden aan zo een auto dat het al heel snel klaar is..

Groet Marvin
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Het zijn ineens hele dure auto's als je achter de feiten aan komt te lopen. Dan moet je of heel handig zijn, kennissen hebben die het voor je kunnen regelen of een andere opzoeken.

Het was inderdaad erg jammer voor hem. Anderszijds heeft hij in ieder geval een verstandige keuze gemaakt. Ook al is het op zo'n moment heel spijtig. Jij kunt er zelf een hoop aan doen, stel je inderdaad maar eens voor voor dat je dat allemaal moet uitbesteden. Dan is de lol heel vlot over.
 

Vega

Medewerker
Administrator
MantaPower zei:
@Vega:

was dit al wel van plan, wel even een paar vraagjes.wat is de snelste manier om dit er goed uit te krijgen?is het een aparte kabelboom of zijn de draden verwerkt in de overige bekabeling en stekkers. hoop niet dat ik het hele dashboard ofzo eruit moet gaan halen. Bij mn eigen auto vind ik dit niet zo een probleem maar de auto waar die uit komt wil ik eigenlijk zo snel mogelijk alles er uit hebben. Is een slopert dus hoef ook niet zo voorzichtig te zijn...

Nee, er zit nog meer aan.
Hij loopt boven het dashboardkastje en onder de airbag richting radio.
Het is wel te doen maar je moet wel even de tijd nemen, dashboardkasje, ventilatierooster, eventueel airbag en radio eruit.
Neem ook zoveel mogelijk andere stekkers, losse schroefjes en andere kabelbomen mee dat is altijd handig als je iets moet maken of aanpassen.
Dashboard zelf hoeft er niet uit.
 
Vandaag weer even met de MV6 bezig geweest. Stuurpomp zit erop en de ABS module ook. Tenminste, alleen even de regelunit en niet de pomp zelf. De fout zou moeten zitten in een regelrelais in de unit. Na het demonteren van de oude unit was er duidelijk (ver)brand schade te zien.Heb dus besloten om nu alleen de regeleendeid te doen. Ik hoop dat dit goed samengaat met zowel de pomp als met de centrale regeleenheid en dat de storing opgelost is.Heb nog niet getest, vandaag nog een multiriem set en nieuwe accu besteld die maandag geleverd wordt.

Verder komt er van de week als het goed is setje bussen voor de deurvangers ivm de bekende deurknak en een veertje voor mn handremmechanisme.Deze was afgebroken en hing los aan de bedieningshendel bij de remschoenen.Ook heb ik nog wat vacuumslangen nodig want ik kom het een en ander tekort ondertussen

Komende week dus weer verder aan de Ommi en hopelijk weer wat zaken opgelost Daarna is het tijd om behandeling van het oliecircuit en van het koelsysteem uit te voeren mbv Forte producten. En dan komende zaterdag ga ik de Bose demonteren bij de sloopauto. Iemand nog iets nodig??auto is nog redelijk compleet dus als iemand wat nodig heeft kan ik het nog meenemen.

Groet Marvin
 
Hallo Marvin ook van mijn kant welkom :Y

Wordt alleen maar blijer dat er weer een MV6 op nieuw tot leven wordt gebracht. _/-\o_

ps dit is mijn aanwinst. *O*
2ag2cdj.jpg


Mvg René
 
Hai Rene,

mooie mv6 is dat hoor, ziet er knap uit..

Vandaag had ik weer even wat tijd over voor de v6. Distributie nog eens gecontroleerd voor de zekerheid. Met het vervangen van de stuurpomp kwam ik erachter dat de polie van de pomp eigenlijk alleen maar wat stevig handvast zat. Dus voor de zekerheid bij de distributie nog eens gecontroleerd of alles vast zat en en de riem nog op de juiste spanning stond en op tijd. Alles klopte gelukkig..

De nieuwe multiriem met spanner erop gezet en de nieuwe accu ligt erin en heeft zn jasje weer aan. Verder beetje stof wegpoetsen want hij heb wel wat stof lopen happen in de tijd..

Groet Marvin
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan