Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

waarop letten bij aankoop 3.0mv6?

Joep

Verbannen
Let op geluiden van het onderstel en het bonken ervan. Let er ook op of het stuur recht staat en of de motor en handgeschakelde versnellingsbak nog goed zijn. Zit er blauwe koelvloeistof in dan zou ik 'm laten staan. Is het bouwjaar 1998 dan zou ik goed letten op roest aan de onderkant van de deuren. Kijk de verbindingen van de uitlaat goed na, vaak is ie rot bij de einddemper. Verder ontsteek de verlichting, zowel mist als normaal en kijk of de Xenonbollen dezelfde kleur licht geven. Is dit niet het geval dan heb je binnenkort een nieuwe lamp nodig.

Verder met rijden: een 3.0 hoort lekker vlot op te kunnen trekken en vloeiend te schakelen. Kijk ook alle lampjes op het dashboard of ze aangaan bij het op contact zetten, en of ze uitgaan na het starten.

Dit weekend ben ik bij een blauwe 3.0 mv6 station in Arnhem wezen kijken en genoemde punten waren niet of nauwelijks in orde. Draagarmen, stuurkogels en achterdempers merkte je tijdens t rijden dat die compleet op waren. Verder bij een bocht naar rechts hoorde je het voorwiellager gieren en ook sprong af en toe het handremlampje aan tijdens t rijden.... Ook trok het blok voor geen meter vanuit stilstand, mijn 2.2 is vele malen gretiger concludeerde ik en m'n gezelschap. Denk dat de motor erg lui is geworden van korte ritjes rijden. Ik heb 'm laten staan omdat ik de prijs wat hoog vond voor wat je kreeg (en vooral voor wat er nog aan moest gebeuren). Helaas zitten er zulke Omega's tussen. Hoop dat jij een beter exemplaar op de kop kunt tikken! :Y
 

Joep

Verbannen
Marcel3.2 zei:
Nou alleen voor blauwe vloeistof laten staan gaat wel wat ver nietwaar?
Die blauwe koelvloeistof staat erom bekend dat het de koppakkingen van Opel doet wegvreten. Je loopt het risico dat het er al vanaf bijvoorbeeld 1998 in zit dus mocht je 'm een keer opentrekken net na het starten of tijdens extreme hitte door langdurig filerijden op z'n staart trappen om de verloren tijd in te halen etc. kun je zomaar de pakking laten scheuren. Ik wou dat risico niet lopen. Opel schrijft niet voor niks de roze voor.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Hij heeft er t/m 2001 sowieso mee gelopen, aangezien de rode/roze variant toen nog niet voor Opel beschikbaar was.
 

tonboy

Verbannen
Mijn omega bonkte niet maar bij het afremmen en optrekken belande ik zowaar bijna op de andere weg helft, ook een teken van versleten rubbers van de voorste draagarmen. Overigens, als de prijs juist is kan je natuurlijk als je een beetje handig bent veel zelf doen. Alleen motorisch en versnellingsbak en qua carrosserie zit je al gauw aan hoge kosten. Heb zelf mijn omega gekocht voor 900 euro, en om hem goed te krijgen tot nu toe een 600 euro aan gespendeerd. Maar het blijft een oudere auto natuurlijk met zijn kuren.
 
Het is natuurlijk wel zo dat je het gas in moet trappen met een 3.0, heb r zaterdag nog de 325i van een maatje t snot mee voor de ogen gereden.
Verder bonkt de uitlaatdemper achter iets omdat ie op z'n flikker krijgt van de drempels hier.
Verder is ie prima in orde, gekeurd en in onderhoud bij de Opel.
Jij wilde m voor weinig hebben, getuige je laatste sms van gisteren. ;)
Helaas, hij is naar een liefhebber.
 
Bovenaan