Let op geluiden van het onderstel en het bonken ervan. Let er ook op of het stuur recht staat en of de motor en handgeschakelde versnellingsbak nog goed zijn. Zit er blauwe koelvloeistof in dan zou ik 'm laten staan. Is het bouwjaar 1998 dan zou ik goed letten op roest aan de onderkant van de deuren. Kijk de verbindingen van de uitlaat goed na, vaak is ie rot bij de einddemper. Verder ontsteek de verlichting, zowel mist als normaal en kijk of de Xenonbollen dezelfde kleur licht geven. Is dit niet het geval dan heb je binnenkort een nieuwe lamp nodig.
Verder met rijden: een 3.0 hoort lekker vlot op te kunnen trekken en vloeiend te schakelen. Kijk ook alle lampjes op het dashboard of ze aangaan bij het op contact zetten, en of ze uitgaan na het starten.
Dit weekend ben ik bij een blauwe 3.0 mv6 station in Arnhem wezen kijken en genoemde punten waren niet of nauwelijks in orde. Draagarmen, stuurkogels en achterdempers merkte je tijdens t rijden dat die compleet op waren. Verder bij een bocht naar rechts hoorde je het voorwiellager gieren en ook sprong af en toe het handremlampje aan tijdens t rijden.... Ook trok het blok voor geen meter vanuit stilstand, mijn 2.2 is vele malen gretiger concludeerde ik en m'n gezelschap. Denk dat de motor erg lui is geworden van korte ritjes rijden. Ik heb 'm laten staan omdat ik de prijs wat hoog vond voor wat je kreeg (en vooral voor wat er nog aan moest gebeuren). Helaas zitten er zulke Omega's tussen. Hoop dat jij een beter exemplaar op de kop kunt tikken!