Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Wat doe je als je aan 2 Omega's niet genoeg hebt ?

.. Precies dan koop je er toch gewoon een 3e bij *; *O*





Ik wil mijn A2 Omega om gaan laten bouwen van handbak naar een automaat ! maar eerder je alles los bij elkaar gesprokkeld hebt (want met alleen een automaat bak en een computer ben je er natuurlijk niet) leek het een stuk verstandiger een een complete Omega met een originele automaat te kopen, nu weet ik zeker dat ik alles heb, en ook hoe het alles origineel zit.

Het moest alleen geen mooie zijn want dan is dat ook weer zonde om te slopen, vind het nu al moeilijk :/ enfin, op ebay een dikke A1 automaat gewonnen voor heel héél weinig, auto ambulance geregeld en met mn Pa naar Hamburg gereden, no fun met een lege ambulance achter een best wel sportief afgeveerde GTS ! de terug weg was een verademing ! dan heb je last, dat rijd veel beter.. die GTS V6 trekt het echt kei goed !! leuk bij invoegen dat mensen naar links gaan en voordat ze op geschoven zijn van rij baan zitten wij al weer een heel end voor hun _O-




de heenweg:



15d18jl.jpg






We zijn er bijna ! de Elbtunnel !





2vxln4p.jpg




En daar is i !






25u2wxv.jpg





264izpw.jpg







En klaar voor vertrek:






2ai1pxu.jpg



2dm9teh.jpg




De auto is van vader (welke deze nieuw gekocht heeft) naar zoon gegaan, ik heb dus de 1e eigenaar gesproken ! :Y) best leuk ! de technische staat is prima ! de auto rijd ook gewoon en ook kei goed, ook de automaat schakelt super ! alleen roest het behoorlijk...














Het is een A1 van 1990, een CD met o.a. ABS, elec. en verwarmbare spiegels, originele SC303 (welke er nog nooit uit geweest is !) en Check Control..







23u5xk3.jpg


2ypbsj6.jpg


2aetaq8.jpg


20upe36.jpg


k98as7.jpg








Groetjes,
Sjors
 
Ja best wel Danny ! maar kon het niet laten om 'm toch even met de franse slag te gummen met klei, poesten met de Dap500, laagje Tech Wax en de kunstof delen te behandelen :X ohja ramen ook van binnen en buiten gedaan (wat nodig was) en het interieur uit gezogen....
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Ik ben niet eens verbaasd meer dat je dat ding hebt staan Dappen.

Als ik het eerder had geweten was ik komen helpen. :P

Maargoed, ik heb je telefonisch al uitgebreid uitgelachen, en eigenlijk moet ik er nog steeds hard om lachen..... wat een stunt weer. Maar groot gelijk het op deze manier op te lossen. Goede actie.

Reserveonderdelen genoeg voorlopig iig, en je kan in de winter ook nog eens wieldoppen wisselen. :D
 
De eerste sloper die geDAPped is, voordat ie naar de sloperij ging _O-
Zo schoon hebben ze, bij de sloop, nog nooit een auto aangeboden gekregen :D
 
Jij bent echt stapelgek!! 7(8)7

Ik ken het verhaal, heb ook al (meer dan eens) een complete sloper gekocht voor een paar enkele onderdelen, heb er ook behoorlijke stukken voor gereden, maar een auto(sloper) compleet POETSEN voordat hij naar de sloop gaat??? Dat gaat mij zelfs nog wat te ver. :') Maar goed, je hebt altijd baas boven baas _/-\o_
 

Vega

Medewerker
Administrator
Nu weet ik het zeker Sjors je bent gest**rd.
Alleen jij kan weer zoiets verzinnen.....alhoewel |:(
Inderdaad de schoonste auto die naar de sloop gaat.
Kijk nog even in de papieren misschien heeft ie nog een beurt nodig voordat je hem wegbrengt, je weet maar nooit _O- 8)7

Ik ben benieuwd naar de ombouw reportage *O*

ps. als je Pa behoefte heeft om te praten met zinnige Omega rijders dan kunnen we wel een praatgroepje regelen.... 7(8)7
 

yoyo

The UK brothers
Sjors ......je bent knettergek!(ruud heb je ook een smilie met een molentje?)

Maar het idee erachter dat je op deze manier een goedwerkende bak heb vind ik prachtig (bak nodig? koop je toch gewoon een hele auto! 8)7 )
Maar als je weer eens niets te dappen heb.....je mag de mijne wel even lenen hoor :Y :Y _O- (hoef je geen sloper voor te nemen!)

Sjors ik ben benieuwd naar de ombouw. (wat voor blok zit er eigenlijk in?)

succes :w
 
Ha Sjors,

Strakke actie d:)b en bij jou kijk ik helemaal nergens meer van op. Al met al heb je straks voor niet al te veel geld en wat meer werk een A-Omega die helemaal naar je zin is. Zo alles overziend is dit helemaal zo gek nog niet, alleen dat Dappen....

Groet,

Walter
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Sjors, het is al eerder gezegd, gestoord...
Maar ja, wij weten allemaal dat het gelukkig geen pijn doet _O-

Eerste indruk is dat het interieur er ook nog wel behoorlijk goed uitziet!!

Veel succes, want dit is een hele ingreep!
En daar gaan de handjes behoorlijk aan vuil gemaakt worden *O*

PS: Koop voor de differentieel een NIEUWE 6-kant dop (geen 12-kant) want die gaat behoorlijk vast(geroest) zitten.
Je wil die bout-koppen echt niet rond draaien met een oude dopsleutel...
(Is een goeie tip die ik destijds voor mij 2.3D van Omer gekregen heb...)
 
Woow. Aardig ombouw project !!
Ga je het zelf doen allemaal het ombouwen ??
Persoonlijk zou ik het echt altijd andersom doen.. Automaat naar handbak natuurlijk. Maar goed, dat is persoonlijk. Enorm respect voor je toewijding, maar vooral ook het geld dat je er voor over hebt en er dus insteekt ook ! Ik kan het me niet eens veroorloven 1 Omega te hebben, laat staan aan te houden. * en dan zat er geen roest aan, etc. *

Maar het roest inderdaad aardig zeg die Omega A. Wel handig, ivm je overtollige lengte spanband naar binnen brengen.. Ideaal dat roest in dat geval :-)

Hoe dan ook, veel plezier en succes met het ombouwen !
Gaat een leuk klusje worden. En inderdaad, haal je oude goed maar te voorschijn.

Groeten, Jeroen.
 
Dat ik niet wijs ben, wist ik eigenlijk al wel.. maar bedankt voor jullie meermalige bevestigingen :w






Vega zei:
Nu weet ik het zeker Sjors je bent gest**rd.
Alleen jij kan weer zoiets verzinnen.....alhoewel |:(
Inderdaad de schoonste auto die naar de sloop gaat.
Kijk nog even in de papieren misschien heeft ie nog een beurt nodig voordat je hem wegbrengt, je weet maar nooit _O- 8)7

Ik ben benieuwd naar de ombouw reportage *O*

ps. als je Pa behoefte heeft om te praten met zinnige Omega rijders dan kunnen we wel een praatgroepje regelen.... 7(8)7


Hahaha !! _O- _O-


Een reportage komt er zeker !





yoyo zei:
Sjors ......je bent knettergek!(ruud heb je ook een smilie met een molentje?)

Maar het idee erachter dat je op deze manier een goedwerkende bak heb vind ik prachtig (bak nodig? koop je toch gewoon een hele auto! 8)7 )
Maar als je weer eens niets te dappen heb.....je mag de mijne wel even lenen hoor :Y :Y _O- (hoef je geen sloper voor te nemen!)

Sjors ik ben benieuwd naar de ombouw. (wat voor blok zit er eigenlijk in?)

succes :w



Tsja, een losse bak kost meer ;)


Een 2.0I (C2.0NE) welke écht als een zonnetje loopt !


Xedrah zei:
Ja, absoluut. hahaha Maar wel op een goeie manier gelukkig. 7(8)7

Ook een prima actie om aan goeie onderdelen te komen. d:)b


Ja precies ! dat dacht ik ook.


OmegaUser zei:
Ha Sjors,

Strakke actie d:)b en bij jou kijk ik helemaal nergens meer van op. Al met al heb je straks voor niet al te veel geld en wat meer werk een A-Omega die helemaal naar je zin is. Zo alles overziend is dit helemaal zo gek nog niet, alleen dat Dappen....

Groet,

Walter



Haha ! dat poetsen was een must, nu kan ik zeggen dat ik ook nog eens een A1 Omega gepoetst heb !! als Omega gek moet je alle Omega's natuurlijk gedaan hebben *O*



Illuminat0r zei:
Sjors, het is al eerder gezegd, gestoord...
Maar ja, wij weten allemaal dat het gelukkig geen pijn doet _O-

Eerste indruk is dat het interieur er ook nog wel behoorlijk goed uitziet!!

Veel succes, want dit is een hele ingreep!
En daar gaan de handjes behoorlijk aan vuil gemaakt worden *O*

PS: Koop voor de differentieel een NIEUWE 6-kant dop (geen 12-kant) want die gaat behoorlijk vast(geroest) zitten.
Je wil die bout-koppen echt niet rond draaien met een oude dopsleutel...
(Is een goeie tip die ik destijds voor mij 2.3D van Omer gekregen heb...)





Het interieur ziet er niet alleen netjes uit, het is ook daadwerkelijk als nieuw !! wil je je A Omega toch niet upgraden met een origineel A1 CD interieur _O-

Gelukkig heb ik goede werk handschoentjes O-)



Ja klopt Stijn, ik ben op de hoogte dat deze bouten héél erg stevig vast zitten !! komt allemaal goed, but thanks for the tip ! d:)b





Jeroen zei:
Woow. Aardig ombouw project !!
Ga je het zelf doen allemaal het ombouwen ??
Persoonlijk zou ik het echt altijd andersom doen.. Automaat naar handbak natuurlijk. Maar goed, dat is persoonlijk. Enorm respect voor je toewijding, maar vooral ook het geld dat je er voor over hebt en er dus insteekt ook ! Ik kan het me niet eens veroorloven 1 Omega te hebben, laat staan aan te houden. * en dan zat er geen roest aan, etc. *

Maar het roest inderdaad aardig zeg die Omega A. Wel handig, ivm je overtollige lengte spanband naar binnen brengen.. Ideaal dat roest in dat geval :-)

Hoe dan ook, veel plezier en succes met het ombouwen !
Gaat een leuk klusje worden. En inderdaad, haal je oude goed maar te voorschijn.

Groeten, Jeroen.


Hé Jeroen!

Nee niet zelf, daar is mijn kennis op mechanisch gebied niet toereikend voor, ik heb daar 2 hele ervaren (ex) collega's voor ! we gaan dat met z'n 3'en doen, ik zal wel het elektra gedeelte op mij nemen.

Och Jeroen, ik ben zo klaar met dat schakelen ! dat gekoppel en geroer in die super fijn schakelende handbak.. als ik gewoon kan rijden vind ik het super, en ook best leuk ! lekker over de dijkjes 'scheuren' MAAR ik gebruik die auto dagelijks.. en sta er dus elke middag in de file (A27 en de A28) en dan is het écht geen pretje ! ik heb serieus respect voor de mensen die altijd in de file staan met een handbak en welke gene behoefte hebben aan een automaat, ik ben er in ieder geval klaar mee die zware degelijke koppeling en dan ga je nét te snel voor zijn 1e en weer te traag voor z'n 2e versnelling.. dus dan blijf je maar een beetje koppelen en ontkoppelen.. dat ben ik écht zat, krijg er serieus gewoon last van.. het is tevens géén hydraulische koppeling ! dat hebben alleen de 6 cylinders..

Maar Jeroen ik heb een stuk met de A1 automaat gereden, wat geweldig zeg ! dat ding schakelt zo soepel ! als je de radio wat harder hebt dan hoor je de motor niet en merk je gewoon niet dat er geschakeld word ! :s en kruipen doet i ook kei goed.




Hahaha idd ! mooie 'natuurlijke' uitsparingen om de overtollige lengtes naar binnen te gooien :X





Dankje, komt allemaal wel goed (hoop ik 8)7 ) ik maak er een reportage van als het zover is !




Groetjes,
Sjors
 
Bovenaan