Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

wat heb ik nu weer aan mijn b2 hangen

kijk ik eens onder het rechterspatbord, zie ik een klein uitlaatje!
jaja, ik weet ook wel, dat had ik niet moeten doen, maar ja, nu zit ik ermee

ik weet niet wat het is? wie wel?
nb het gaat natuurlijk niet om de gele behuizing van de breedstraler met de sticker remove -huh? remove?-

oja, en als je weet wat het is, (en wat ik denk dat het is) vertel dan ook aub hoe je dat aanzet.

bedankt mensen,

groet Wallie

qnjpf8.jpg


1127s52.jpg
 
Dat ziet eruit als een standkachel. Dus jouw vermoeden is wel correct.
Normaal gesproken zet je dat aan middels een klein paneeltje dat links van je stuurkolom zit (daar wordt ie het meest geïnstalleerd) of via een (optionele) afstandsbediening.

Stijn heeft ook een olie-stoker, dus hij zou mijn verhaal moeten kunnen bevestigen of ontkrachten.

Beetje rotte foto... maar kon zo snel even geen andere vinden
5vakj8.jpg


Jacco heeft hem, daarentegen in zijn linker 'handschoenkastje' laten installeren.
Heb je daar al gekeken ? :P
 
bedankt voor je reactie

dat paneeltje heb ik niet, en ook niets in mijn handschoenenkastje. En ik heb geen -andere- afstandsbediening.
Ik moet nog wel ruiten krabben, dat wél.

ik zal morgen nog even heel hard zoeken.
 
Heb je geen papieren bij de auto gekregen van die standheizung ?
Misschien staat er een inbouwstation op die je zou kunnen bellen om te vragen waar ze dat paneeltje hebben gelaten... tenzij ie 'af fabriek' is ingebouwd.
En ik moet je eerlijk bekennen dat ik niet weet waar ze die paneeltjes dan laten :N
 
Dat is inderdaad een standkachel.
En ze zijn niet allemaal afstandsbediend dus je gaat hoogstwaarschijnlijk geen paneeltje vinden.

Net zoals bij de mijne zou de jouwe bij een volledig koude motor en een buitentemperatuur onder de vijf graden automatisch moeten aanslaan.
Dit om het koelwater sneller op temperatuur te krijgen. Hij slaat uit eens een bepaalde temperatuur is bereikt.

Met dit weer zou je hem toch moeten horen bij een eerste koudstart. 's Morgens bijvoorbeeld.
Klinkt wat als een straaljager :)

Doet ie het niet is er iets mis.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Inderdaad bij een diesel gaan deze modellen volledig automatisch.
Groot voordeel van dit type, ze zijn uit te lezen met de Tech 2.
 
kijk, nu komen we ergens.

iedereen bedankt voor alle reacties zover,
ik zal hem uit laten lezen, en even laten weten hoe het afloopt,
ik heb nog geen vliegtuig gehoord namelijk

en uhh.... het koelwater? betekent dit, dat ik, ondanks die standkachel, toch moet krabben?
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Yep, alsnog krabben.
Krabben kan je vermijden met het timertje, en nog een hoop bijhorende onderdelen zoals pomp en stuurmodule.

Bij jou noemt het Hulpverwarming, indien mét timer noemt het Standverwarming.
(vanuit stilstand te gebruiken)

Jonathan (Design Edition) hier op't forum kan je i.v.m. de 2.2dti zen hulpverwarming iets beter helpen dan ik.

Ik weet niet of de typenummers gelijk zijn. Zijn beide D3WZ, maar volgens een lokaal bedrijf hier zou er onderling nog verschil kunnen zijn.

Ik heb pas die van mij vervangen en werkend gekregen, daar komt binnenkort nog wel een howto van denk ik.

Wanneer de kachel wordt ingeschakeld doet hij de eerste 45 seconden niet veel,
daarna wordt het hele proces gestart, inclusief brandstofpompje wat je moet horen "klikken", bijna als een relais
 
Maar als hij funktioneert doet hij z'n werk wel naar behoren.
Ik heb de mijne eens kapot gehad en ik moet zeggen dat het vééééél langer duurt vooraleer het water op temperatuur is.
 
Bovenaan