Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Water in auto bij aanleggen verwarming

Hallo,

Ik heb reeds het volgende een tweetal maal voorgehad.

Vooral na regenweer (dus als de Omega lang buitenstaat), stroomt er langs de passagierskant water binnen (linkerbovenhoek van voetenruimte). Dit gebeurd echter enkel als ik mijn verwarming aansteek.
De verwarming ligt aan op de Auto-stand. Ik hoor ook een zeker geborrel in mijn verwarming. Wanneer de verwarming zo'n minuut aan ligt, verdwijnt het geborrel en ook de watervloed.
Voor de rest heb ik geen problemen tijdens het rijden.

Waaruit zou dit probleem kunnen uit voortvloeien? Ik las al andere topics over die parafaanplaat. Is deze gemakkelijk te verwijderen en te reinigen?
Het gevolg is nu wel dat ik toch al tweemaal serieus natte tapijten en bodembeschermers heb gehad. Hoe die trouwens het gemakkelijkst drogen? Heb er dagelijks toch al een kwartier met een droge dwijl zitten over wrijven maar er blijft precies een "soppend" geluid...

Auto mag trouwens volgende week donderdag eens binnen, hoor ik misschien wat er aan de hand is.

Met vriendelijke Groeten,
Joachim
 
ja motorkap open bij passagierskant kan je heel simpel een paar rubbertjes los halen en klepje omhoog ( daar zit ook het interieurfilter)
daar zal het wel voor water staan.
 
Is al een paar keer voorbij gekomen op het forum en is echt een aandachtspuntje. Wat Barry zegt onder het interieur filter zit helemaal onderin een afwateringsputje. Waarschijnlijk zit dit helemaal vol met troep/bladeren. Even leegscheppen en goed naspoelen.

Gr. Paul
 

omega_cruiser

A.k.a. insignia_cruiser
Donateur 2023
Ook de afvoer aan de bestuurderskant kan dicht zitten

Dan loopt het het water ook naar de afvoer aan de passagiers kant

Dus allebei de afvoeren open houden (onderhouden vooral in de herfst)

Grt. Hans
 

Andrew

600.000
2vuejw8.jpg
 

yoyo

The UK brothers
Ja hoor stelt niets voor, kunststoffen strip een stuk losmaken (trek je er zo vanaf) je ziet precies hoe lang deze klep is.
Omhoog klappen en dan zie je een diepe ruimte waar waarschijnlijk bij jou een laag water in zit.
Helemaal op de bodem zit een rubber afvoer dopje, die zit dat vol met bladeren bagger of andere rommel en daarom verstopt, het water stijgt dan in
die ruimte en vervolgens komt het binnen in de auto.
In de ruimte komen zal lastig worden als je wat dikkere armen heb, en dan moet je even een andere manier verzinnen om de afvoer vrij te maken.
 
Het is opgelost :) ! Er stond zo een 15 centimeter water in dat compartiment. Met mijn vingers alles wat losgepeuterd. Plotseling brak mijn Omega haar water en was er opnieuw een vrije doorgang. 3 emmers water erdoor gegoten en weg was alles.

Enorm bedankt iedereen !! :D
 
Soms is het simpel, duurt alleen even voor de binnenkant weer droog is. Ik heb hetzelfde gehad, gebeurt je meer 1 keer. Veel kranten gebruiken, misschien zijn er nog betere ideeën.

Gr Rob vK
 

omega_cruiser

A.k.a. insignia_cruiser
Donateur 2023
waar het nu nat is daar liggen hele dikke matten en isolatie materiaal dat helemaal doorweekt is

ik heb een keer met mijn andere omega (inderdaad dat gebeurt je maar een keer) een haardroger op gezet

als je het niet snel droog krijgt dan krijg je een muffe geur in de auto die je er zomaar niet uit hebt

je hebt pech dat het geen zomer is dan is het zo droog, maar ik zou wel de diverse lagen van de vloerbedekking wel bloot leggen, zodat het goed kan drogen

Grt. Hans
 
Dat heb ik vorig jaar ook meegemaakt.een grote indoor swimming pool :) maar je hebt de interieur filter ook vervangen neem ik aan? want die van mij,was een grote spons geworden.
 
Bovenaan