Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Waterlekkage..... oops

Gisteren toen ik instapte om naar me werk te rijden viel me al op dat de ruit aan de binnenzijde best vochtig was.
vanmorgen zelfs zo erg dat ik met een trekkertje mee moest helpen, anders had ik zeker 20 min zitten wachten.

na even snel gekeken te hebben bleek de vloer van de bijrijderskant zowel voor als achter zeiknat te zijn.
nu vind ik voor EN achter een beetje vreemd, ramen hebben niet opengestaan etc...
ik zie ook geen lekkage sporen... vloerbedekking op het schuine voetenstuk is ook droog, bekleding van de deuren ook....

Aan jullie de vraag, zijn er "bekende" lekkage plekken waar ze vaker gaan lekken ???
 

Vega

Medewerker
Administrator
Het kan zijn dat in de motorruimte onder de parafaanplaat de hemelwaterafvoer verstopt zit, de bak loopt vol en via de ventilatie loopt het naar binnen.
Lig het klepje op waar ook het pollenfilter achter zit en kijk daarin voor de afvoer.
Zou ook nog een lekkage via de ruit kunnen zijn

Ruikt het naar water of naar koelvloeistof

Of nog erger de kachelradiator is kapot.
 
heb ik eerlijk gezegd niet aan geroken, zal ik straks even doen...

naar de rubbers van de ruit heb ik gekeken, deze waren goed...
kachelradiator... hoe check ik dat ? hij word wel gewoon warm/koud..

Ik gok op de afvoer... dat ga ik vanavond even bekijken/testen door er een emmer water overheen te gooien.
 
Ik zet mijn geld in op de afvoer.
Parkeer je vaak onder bomen / andere begroeing ?
Dan kun je het verder zelf wel invullen denk ik :>

Check ook even de afvoer aan de bestuurders kant ;)
 
Net even snel nog gekeken/geroken..
nattigheid is geurloos, en als je de mat indrukt zeker 1cm diep....

even tussen de parafaan gegluurd, deze zit ten eerste al iets scheef, en sluit niet mooi aan..
dus vermoed ik dat daar de oorzaak inderdaad zit, na het werk maar even wat aan doen.
daarna emmer water eroverheen..
 
Verstandig is om de parafaanplaat aan de bijrijderskant even weg te halen.
Vervolgens het filter van de airco demonteren.
Dan kun je waarschijnlijk al zien wat het probleem is.
Dat vak moet je waarschijnlijk goed schoon maken en de afvoer weer 'gangbaar' krijgen (en houden).

Maak even wat foto's als je de kans hebt.
Altijd leerzaam voor een ander :Y
 
sorry.... heb geen foto's..
Heb er even samen met iemand anders naar gekeken (die over een luchtcompressor beschikt)
dus kon alleen foto's maken met me phoon..... en daar zie je enkel een zwart gat op.

Anyway,
De bak onder de parafaan en interieurfilter was aardig vuil, en stond nog een laagje water in.
Omdat me hand er niet tussen paste hebben we het interieurfilter incl de houder verwijderd,
Daarna het meeste vuil eruit gevist, maar de afvoer zat geheel verstopt.
Toen maar even de luchtslang uitgerold en er 8bar lucht doorheen geblazen....
er kwam aardig wat zwarte drap uit, maar alles stroomt nu weer netjes weg.
 
voor echt droogstoken rij ik te weinig.

we hebben een rol van dat papier uitgerold en op de bodem gelegd, meeste water is er al uit.
er zat vanmorgen ook maar een klein beetje condens in de auto...
 
Een goede vocht vreter van de bouwmarkt zal ook al een heel eind helpen.
af993e0fc2c7dd2dc07ce5.gif

ruikt de auto ook gelijk weer fris.

Anders is hier in Winschoten de benzine niet zo duur, misschien is het een idee om hier een keer te tanken. Is de auto ook gelijk droog. (8>

Dat heb ik met die warmte een keer voorgesteld om naar Amsterdam te gaan.
Wat ik daar moest?
Tanken!
Lekker in de auto met de airco aan... O-)
 
kan ik inderdaad ook nog doen.

Straks maar even kijken hoe vochtig het nog echt is..
Moet toch nog een hoes om me stuur naaien.....

ff naar winschoten om te tanken heeft niet veel nut met die 3.0 v6,
als ik weer thuis ben is de tank weer leeg...
 
het rubber onder in de bak verwijderen die loopt vol en t maakt niet uit of t water in de wielkast komt of naast de motor
 
Bovenaan