Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Waterpomp vervangen

Colinh

Donateur 2023
In mijn zoektocht naar een 1986 Omega, heb de volgende Omega gevonden,
<a class="postlink" href="http://otomoto.pl/opel-omega-C15913201.html" onclick="window.open(this.href);return false;">http://otomoto.pl/opel-omega-C15913201.html</a>
<a class="postlink" href="http://moto.allegro.pl/tanio-opel-omega-w-calosci-lub-na-czesci-i1300251751.html" onclick="window.open(this.href);return false;">http://moto.allegro.pl/tanio-opel-omega ... 51751.html</a>

Deze auto staat er nu bij met kapotte waterpomp.

Moet ik ergens op letten met vervangen??

Stel ik koop m, is t maar de vraag uiteraard of die doorgaat bij RDW, maarja dan heb ik wel een oldtimer Omega. Wat mij een hele hoop bespaart..

Alvast bedankt,
Colin
 
Bij het vervangen moet toch de distributieriem eraf, vervang deze dan ook meteen. Kleine moeite groot plezier !
 

Andrew

600.000
Helaas is mijn Pools niet zo best :D dus veel meer dan dat het een Opel Omega 2.0 automaat is, kan ik er niet van bakken. Inderdaad wordt de waterpomp door de distributieriem aangedreven, dus die moet meteen meegenomen worden, lijkt me. Ik weet niet in hoeverre de auto nu nog kan rijden (klein lekje, of gutst het eruit) maar ik zou de gok zonder gedegen proefrit nimmer nemen, hoe is die automaat bijvoorbeeld? En hoeveel relevante roestschade heeft de wagen, of is het een lot uit de loterij?

(Oh ja: controleer of er een kachelradiateur inzit _O- )

En wat betreft de RDW, die kijken vooral naar de papieren en of dat klopt met de wagen, zij kunnen geloof ik wel een APK meteen doen maar dat hoeft niet, kun je dus later bij een garage laten doen (en dan mag je er pas echt de weg mee op). De douane voor de BVB en accessoires zul je wel geen last van hebben met een wagen uit 1986. Maar ik tel zo al 4 mensen op het forum die het afgelopen jaar 1 of meerdere auto's hebben geimporteerd en ook op de koffie moesten bij de RDW. Die kunnen er zeker meer over vertellen.

Andrew
 

Colinh

Donateur 2023
andrew zei:
Helaas is mijn Pools niet zo best :D dus veel meer dan dat het een Opel Omega 2.0 automaat is, kan ik er niet van bakken. Inderdaad wordt de waterpomp door de distributieriem aangedreven, dus die moet meteen meegenomen worden, lijkt me. Ik weet niet in hoeverre de auto nu nog kan rijden (klein lekje, of gutst het eruit) maar ik zou de gok zonder gedegen proefrit nimmer nemen, hoe is die automaat bijvoorbeeld? En hoeveel relevante roestschade heeft de wagen, of is het een lot uit de loterij?

Ja proefrit zal ik zeker gaan maken, want de wegen en de rijstijl van de meeste Polen zijn niet goed voor een auto..


andrew zei:
En wat betreft de RDW, die kijken vooral naar de papieren en of dat klopt met de wagen, zij kunnen geloof ik wel een APK meteen doen maar dat hoeft niet, kun je dus later bij een garage laten doen (en dan mag je er pas echt de weg mee op). De douane voor de BVB en accessoires zul je wel geen last van hebben met een wagen uit 1986. Maar ik tel zo al 4 mensen op het forum die het afgelopen jaar 1 of meerdere auto's hebben geimporteerd en ook op de koffie moesten bij de RDW. Die kunnen er zeker meer over vertellen.

De auto komt uit Duitsland en hij heeft m in 2004 naar Polen gehaald, dus ik hoop dat dat niet te moeilijk word, maar ik neem aan dat dat duidelijk op papier staat etc.

Mn vriendin moet 2 december in Polen zijn voor familiezaken weer, misschien dat ik dan weer mee ga. De auto staat namelijk in de zelfde provincie en ligt 50 km van de route af..
Ik zit er ook aan te denken om m misschien eerst op haar naam te zetten, maar offcicieel mag ik er dan niet in rijden..
En hoe het dan zit met een gele plaat weet ik ook niet, maar kan ik dan evt uitzoeken.

Ik twijfel nog heel erg, maar goed deze auto gaat in goede staat zoiezo in waarde stijgen met de tijd, aangezien die van 1986 is..
Op het Big Opels Forum zat iemand die ook een 1986 Omega heeft, uit Duitsland heeft hij hem gehaald, maar na meerdere prive berichten, heb ik nog steeds niks terug gehad..

Morgen gaat mn vriendin hem bellen en dan kijk ik nog wel, moet ook ff kijken hoe ik het financieel ga aanpakken etc.

gr Colin
 
Een beetje gebrekkig de vertaling van Google Chrome, maar je kan er een beetje wijs uit:



Opel Omega
Prijs (bruto):
900 PLN / 230 EUR (bespreekbaar)

Financiën:
OtoKredyt: maandelijkse afbetaling op de auto al vanaf 27 z? + OC Gratis
Vergelijking OC AC 15 bedrijven - online of per telefoon + pechverhelping
Categorie:
Sedan /

Informatie:
Versie: een bouwjaar: 1986, Datum van de inschrijving: 12/2004, Wijziging: 11/2010, Verzekering: 12/2010, Versnellingsbak: Automatisch, Vermogen: 115 pk (85 kW) Cilinderinhoud: 1.984 cc, benzine, Aantal deuren: 4 / 5, beschadigde voertuig, een voertuig, ingevoerd Status: ingevoerde / geregistreerde, Land van Oorsprong: Duitsland, Land van de huidige registratie: Polen.

OC + AC vanaf 540 z? per jaar - Bereken uw premie online
Aanvullende uitrusting:
el. spiegels, stuurbekrachtiging, computer, zachte zetels

Beschrijving van het voertuig:
hello ...
Ik heb de Opel Omega te verkopen ... Auto na een kleine breuk, maar volledig functioneel ... wat zijn de nadelen van een gebarsten voorruit, gedrukt tegen het masker (getoond in de foto) en er is een probleem met de voorbumper ... Natuurlijk zoals in elke Opel zijn kleine cellen van roest ... Ik ben geïnteresseerd in de transactie zo snel Ik ga naar het buitenland en moet het geld om te beginnen in een ander land ...
prijs is het minimum van de onderhandelingen ... Natuurlijk kon ik auto-onderdelen te verkopen en geld verdienen op het meer, maar ik heb geen tijd om het te doen ... Motor waarderen het zeer goede tip ook ... meer informatie belt u 723-659-563 tussen de uren van 16 en 20 .. Ik moedig u aan speelgoed auto's te kopen want het is echt de moeite waard een dergelijke prijs ... indien niet met rust laten zou juist de gebreken, omdat ze niet een grote kosten-en drijvende kracht achter deze auto is een genot (geen extra turbo-knop in de versnellingspookknop die zorgt voor goede prestaties) Ik nodig u uit om te kopen ...
dankzij
 

Colinh

Donateur 2023
Had ik ook al gedaan en de vertaling van mn vriendin, dus de waterpomp moet zoiezo vervangen worden.

Ik ga er nog ff een week over nadenken, het is een kans die ik moet grijpen, voor een Omega '86 die je niet veel ziet, maarja ik weet niet wat ik verder op de hals haal..

Word vervolgd, of niet .. :P
 

Colinh

Donateur 2023
Ik ga t toch niet doen..

Iets waar ik misschien wel spijt van ga krijgen, want ik denk dat deze '86-er carrosserie de schredder in gaat en dus weer eentje minder.
Maar tis voor mij ff teveel om te doen nu..

Mocht iemand van hier 'm willen kunnen mijn vriendin en ik evt helpen wat betreft de taal.

Bedankt voor de reacties en hulp d:)b


Gr Colin
 
Bovenaan