Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Weer gepruttel.....

A

Anonymous

Gast
:( Ben niet blij de Omi is weer aan het pruttelen geslagen vooral bij de koude start.
Volgens de garage komt het bij de EGR klep weg, komt dit vaker voor dat de pakking er daar uitgaat?
Zo ja is daar dan een specifieke oorzaak voor aan te wijzen of is het gewoon pech.
 
Komt helaas vaker voor, onlangs die van mij ook vervangen bij Ralph. Pakking kost niets, geloof €6,- maar zit op een kl*te plek om te sleutelen. Let op! Er zit ook een waterkanaal achter de EGR tussen de klep en het blok! Eerst koelvloeistof aftappen anders heb je natte voeten.

Voor meer info anders Ralph ff contacten. Bovenstaande gaat trouwens in ieder geval op voor de 2.0 & 2.2 blokken. Ik weet niet of de EGR bij andere modellen ook op dezelfde plek zit namelijk.

In ieder geval succes, ik weet irritant dat gepruttel is :(
 

Joep

Verbannen
Bij de V6 motoren zit ie naast het blok en kun je echt met het grootste gemak bij... Dat is weer het nadeel van onze 2.x motoren Johnny! :P
 
Das waar, maar kan ook zijn dat de pakking tussen het blok en de EGR lek is, dan blijft het gepruttel helaas :(
 
IN2thaDO zei:
Das waar, maar kan ook zijn dat de pakking tussen het blok en de EGR lek is, dan blijft het gepruttel helaas :(

Ik dacht dat dat gepruttel hoorde bij die 4 cilinders ( Geintje hoor ha ha ) maar John hoe is de status van jou Omega nu, wordt ie gerepareerd of kijk je toch naar een vervanger :/

gr Huug
 
A

Anonymous

Gast
Is er niet iets aan te doen zodat de pakkingen wel heel blijven? Iets met een extra laagje vloeibare pakking oid?
2 jaar geleden uitlaatspruitstuk kapot en dus gepruttel, een jaar geleden ook de EGR pakking, nu dus weer die pakking.
Wordt een vervelend verhaal op die manier vindt ik, mede doordat er verder niets stuk of kapot gaat en de Omi heerlijk rijdt.
 
Ouderdom komt met gebreken helaas :( aan de andere kant.... Bij mij heeft de pakking het 15 jaar uitgehouden, dus ja dan een keertje vervangen is niet wenselijk maar ook niet onoverkomelijk. Ik zou gewoon de OEM pakking er tussen knallen en dan kun je er voorlopig weer tegenaan denk ik.
 
Bovenaan