Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Wel beeld geen geluid.

En hier is dan, mijn eerste probleempje op het OOP.

Het gaat over mijn radio met navie er in, De titel zegt het al, alles werkt behalve het geluid en het zender zoeken.
Het is een NCDR 2011 met kleurenscherm, en als je hem aandoet, staat er Bose op.
Verder kan ik nog schrijven dat er geen code hoeft worden ingevoerd, en dat ik ook wel graag wil weten hoe de pennetjes er uit zien waar je de radio mee moet ontgrendelen, om hem er uit te kunnen halen.
Graag hoor ik wat van jullie.

Groeten Arend.
2qmi1j9.jpg
 
er zitten 4 inbus schroefjes die moet je er als eerst uithalen .
en dan heb je een speciaal stuk gereedshap nodig .maar het is mijn ook wel eens gelukt
met 4 lange dunnen spijkers op stukken breinaald en dan naar voren trekken .
je kan het gereedschap ook bestellen bij de vod
of de betere auto speciaal zaak(let op wel voor dubbel din)
het lijk mijn op een storing in het apparaat je kan hem bij de vod leggen en dan kijken ze hem na .

gr barry
 
Hallo Barry.
Bedankt voor je snelle reactie, maar wat is de VOD, ik heb het hier in het OOP wel al vaker gelezen.

Groeten Arend.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Vriendelijke Opel Dealer.

Die beugels (voor een dubbel din radio) moet je kopen in een goed automaterialen zaak.

Code hoef je niet in te voeren bij deze radio's, deze wordt er vast ingezet met een Tech 2.
Daardoor kan je ook niet zomaar je radio of kleurenscherm wisselen, voordat je dat doet moet de boel eerst vrij worden gemaakt met de Tech 2.

Gebeurt er na het aanzetten nog wel wat op het scherm, kan je bv de boardcomputer zien en bedienen, of andere functies van de radio.
 
Je kan gewoon door alle programma's heen fietsen Peter, alles werkt verder goed.
Zelfs het laden van een navigatie cd, of een muziek cd.
Maar het is en blijft muissssssssstil.....

Groeten Arend.
 
Hallo Peter.

De zekering is goed, en ik ga nu de radio er uit lichten, om hem op te sturen ter reparatie.
De VOD heeft mij het adres gegeven waar ik hem heen kan sturen.

Bedankt voor jullie inzet voor zover, en als er weer nieuwe ontwikkelingen zijn, laat ik het hier weten.

Groeten Arend.
 
Hai.

Even een korte tussenstand, maandag is de radio op transport naar EBK in Zeewolde gegaan.
Dus nu maar even afwachten, wat de diagnose is.
Wel veel bergruimte in het dashboard nu, maar niet mooi !

Groeten Arend.<br /><br />-- 05 aug 2011 23:04 --<br /><br />Hallo allemaal.

Nnnnnnnnnnnnou het heeft even geduurd, maar dan heb je ook wat moois, voor 416= pleuro's.
De radio is terug gegaan naar de Siemens fabriek, om daar een nieuwe audio module te ontvangen.
En nu heb ik hem na 6 weken weer in de auto zitten, maar het was het wachten wel waard. Wat een geluid komt er uit die Bose !!!
Nu moet ik nog de nieuwste navtech cd's hebben van Europa, en het spul is klaar voor de vakantie :f

De mensen die hier hebben gereageerd wil ik graag bedanken voor hun inbreng, en wat mij betreft kan deze topic worden gesloten :w

Groeten Arend.
 
Bovenaan