Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Welke FM-modulator / FM-transmitter?

Goedemorgen allen,

Ik ben al een tijdje bezig te proberen om MP3's die op mijn HTC Desire HD staan, af te spelen op mijn NCDC 2013 (BOSE). Via carkit bluetooth was geen succes. Van Jack in een ander topic al begrepen dat dit met een verschil in weerstand te maken heeft. Ik gebruik nu een draadloze FM transmitter, maar zelfs op een "lege" frequentie geeft het nog veel ruis.

Een bekabelde FM-modulator (Voor zover ik begrijp is een FM-modulatotor per definitie altijd bedraad) lijkt dan de oplossing. Ik vraag me alleen af of een relatief duur apparaat zoals dat van Ruud met allerlei opties zoals usb/sd/iphone, een beter geluid geeft dan een goedkoop ding. Ik wil alleen geluid uit mijn telefoon via aux in de HU krijgen. Ik zou jullie meningen en ervaringen bijzonder waarderen!

Gr.
Earl
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Ruud zijn oplossing is tot nu toe de mooiste. De geluidskwaliteit daarvan is veel beter dan via een FM transmitter.
 
Ik heb een goedkope liggen. Het ding werkt voor geen meter. Ook al omdat hier haast geen enkele vrije frequentie te vinden is.
 
in mn b2 bose systeem hebben ze een extrene aansluiting gemaakt voor mp3 spelen met schakelaartje erbij aan geen idee hoe t werkt en of t werkt
 
Ik heb bij de Aldi 1 gehaald voor €18. Werkt boven verwachting.
Heb ik in deel 4 van "nog wat aan je Omega gedaan" gezet ergens één van de laatste pagina's.

Gr. Paul
 
Bedankt voor jullie reacties! @ Paul en Michel, Jullie maken gebruik van een FM zendertje dat via de lucht werkt. Hier maak ik zelf ook gebruik van, maar ben niet tevreden.

Ik vraag me af of er qua geluidskwaliteit verschil zit tussen de verschillende bekabelde FM transmitters die rechtstreeks op de antenne worden aangesloten.

@Henri, Heb jij enig idee wie dat gedaan heeft en hoe? Klinkt interessant.

Gr.

Earl.
 
urrel zei:
Bedankt voor jullie reacties! @ Paul en Michel, Jullie maken gebruik van een FM zendertje dat via de lucht werkt. Hier maak ik zelf ook gebruik van, maar ben niet tevreden.

Ik vraag me af of er qua geluidskwaliteit verschil zit tussen de verschillende bekabelde FM transmitters die rechtstreeks op de antenne worden aangesloten.

@Henri, Heb jij enig idee wie dat gedaan heeft en hoe? Klinkt interessant.

Gr.

Earl.


ik weet dat het er op aangesloten is er ligt een mini jackplug in het dashboard kastje met een schakelaartje er bij aan ik heb het wel werkend gezien bij sparfuchs toen ik de auto bekeken heb maar gebruik het zelf nooit er kan gewoon een mp3 speler op aan gesloten worden
 
als ik tijs over heb trek ik de radio er wel ff uit zal me benieuwen de xenon set en usknipper meuk zat met kroonsteentjes 1miljardmiljoen tayraps ev schotchblokjes vast wat een beun zooi tot zover deutsche grundlichkeit als ik wat van de radio mp3 weet post ik t wel
 
Bedankt voor alle reacties iedereen. Ik denk dat ik toch ga voor de goedkope wired fm-modulator van 35 euro. Wanneer het erin zit laat ik jullie weten hoe het klinkt!
 

yoyo

The UK brothers
Slurpy zei:
Ik heb een goedkope liggen. Het ding werkt voor geen meter. Ook al omdat hier haast geen enkele vrije frequentie te vinden is.

Misschien is dit de oplossing dan.(dan maak je gewoon een vrije frequentie) ;)
Kan je zo in je kofferbak plaatsen. :)
 

Andrew

600.000
yoyo zei:
Slurpy zei:
Ik heb een goedkope liggen. Het ding werkt voor geen meter. Ook al omdat hier haast geen enkele vrije frequentie te vinden is.

Misschien is dit de oplossing dan.(dan maak je gewoon een vrije frequentie) ;)
Kan je zo in je kofferbak plaatsen. :)

_O- Ja, en een aanhanger erachter met daarop een generator setje
 
LOL en dan uitzenden op 88.1 of 107.9 zodat iedereen met een draadloze fm transmitter in dezelfde stad kan meegenieten! :)
 
urrel zei:
Bedankt voor alle reacties iedereen. Ik denk dat ik toch ga voor de goedkope wired fm-modulator van 35 euro. Wanneer het erin zit laat ik jullie weten hoe het klinkt!
Die gaat je, ben ik bang, tegenvallen, Earl.
Ik heb ook ervaringen met een dergelijke modulator (sterker nog: die heb ik hier nog ergens in een kratje liggen...)
Bij mij werd dit signaal gewoon weg gedrukt op bepaalde plaatsen in NL. Kwaliteit viel tegen (ruis) en mogelijkheden zijn beperkt (bvb geen stuurwielbediening mogelijk).
 
Ik heb een pioneer wisselaar set in de omega zitten (zat er in) die ook op de radio het signaal uitzend. Werkt perfect. Nog geen storing gehad van een andere zender of wat dan ook. De vorige eigenaar heeft waarschijnlijk ook een hekel gehad aan bandjes die de orginele radio afspeeld hahaha. Ik kan elke freq kiezen die ik wil met de pioneer. Mischien een optie om zo'n ding te zoeken en dit gebruiken voor je muziek.
 
Bovenaan