Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

welke motor heb ik?

motoromiB.jpg


Ben ik in het zak gezet?
ik dacht een 2L 16V te hebben gekocht want dat staat op de achterklep, maar op de motor staat ecotec.... en nergens in de papieren staat er iets vermeld van de motor
na wat googlen zie ik altijd bij de GSI blokken een rode streep op de blokken staan met gewoon opel op, deze zijn wel allemaal dwarsliggers.
 
Dit is een 2.0 16v. Het is overduidelijk geen 2.2, en vanaf de 2.5(2.6-3.0-3.2), waren het V6's. Ecotec staat er altijd op, ook op de V6's en 99,9 procent van de andere Opel motoren. 2.0 was indertijd de laagste motorisering voor de Omega, moest ook wel; voor zo'n zware bak...
 
zo te zien heb je een X20XEV dus 2Liter met 136 pk

die motor met de rode steep is een oude 2Liter met 150 pk...............als ik het goed heb
 
henri zei:
2.0 8 klepper was de kleinste motor dit is een 2.0 16v de een na kleinste


Ik zeg dan ook:

Omega-B2 zei:
Dit is een 2.0 16v. Het is overduidelijk geen 2.2, en vanaf de 2.5(2.6-3.0-3.2), waren het V6's. Ecotec staat er altijd op, ook op de V6's en 99,9 procent van de andere Opel motoren. 2.0 was indertijd de laagste motorisering voor de Omega, moest ook wel; voor zo'n zware bak...

De 2.0 was de laagste motorisering. Die had je inderdaad in 8v en 16v. Maar ik heb dan ook niet gezegd dat de 16v de laagste was, ik zei dat de 2.0 liter de laagste was. :)
 
Lief zijn voor elkaar jongens... anders gaan jullie allebei zónder eten naar bed ! >:)

Steven, je hebt volgens mij een V8... de andere 4 cylinders liggen achterin ! :+
 
Ook nog zo'n blok op de passagiersstoel :p<br /><br />-- 24 jul 2011 13:31 --<br /><br />
elryblo zei:
na wat googlen zie ik altijd bij de GSI blokken een rode streep op de blokken staan met gewoon opel op, deze zijn wel allemaal dwarsliggers.


Dat zijn allemaal dwarsliggers omdat ze de verkeerde wielen aandrijven ;)

Omega moet de achterwielen aandrijven. Dan is het wel makkelijk als het blok er in de lengte in ligt.
 
Bovenaan