Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

White sludge na KV lekkage

Hoi,

Ik heb een tijdje geleden gezocht naar een koelvloeistoflekkage, onder druk kwam het er ergens achterop naar buiten en droop dan langs het linker uitlaatspruitstuk (accu zijde) op de grond.
gezocht, niets gevonden. driewegklep was droog, ik verdacht de thermostaat maar na wat lekstop was het weg... niets meer van vernomen, water blijft op pijl nu. |:(

- Vandaag even pijlen en ik zag een laag dikke white sludge onder de dop.
- Hij start wel een beetje beroerd maar niets ernstigs. (koppakking?)
- hij verbrand ook nog steeds kv lijkt het wel, zo'n witte pluim en een zoete lucht.
- Ook wordt hij niet echt warm, op de snelweg loopt hij zelfs iets onder bedrijfstemp. (Thermostaat?, sinds die lekstop is het me opgevallen)
- er drijft geen olie in het expansievat (ww intact?)

Ik rijd hele korte ritten en het is al even geleden dat ik hem ververst heb dus dat moet ik ook in acht nemen denk ik.

ik las al een eerdere thread maar nu kan ik de schuld geven aan de WW, aan de koppakking(en), de thermostaat, etc.

Experts, wat vind u?
 
Die sludge heb bij de olievuldop heb je bij een V6 al heel snel, schijnt door de lange hals van de olievuldop te komen.
Mijn V6 rookt ook als een gek maar dat komt toch echt door het kouder weer, zoete lucht is dan wel weer vreemd inderdaad.

Maar als je koelvloeistof is helder is zou ik me niet drukmaken om een lekke koppakking.
 
Ronny
Ik denk als jij een zoete lucht ruikt in de auto in combinatie van KV verlies dat je kachelradiateur lek is,of de slangen ervan.
Is de vloermat aan de rechterkant niet nat?
Gr Henk
 
R

Ralph

Gast
achter bij cilinder 6 even kijken, dit is een zwakke plek.
 
Tussen de cilinderblokken zit een bruggetje die beide koppen met elkaar verbind waar kv door stroomt. Hier zitten de kv temp sensoren op .deze kunnen ook wel eens gaan lekken. Ook de deksel van de olie koeler of te wel ww kan scheuren. Dit kun je alleen nakijken door het gehele inlaat traject los te maken.
 
Bovenaan