Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Wie ben ik

Status
Niet open voor verdere reacties.

tonboy

Verbannen
Mijn naam is Ton Geul en ik woon in Geldermalsen. Heb ruime ervaring met sleutelen, en een hoop gereedschap.
Drie jaar geleden voor het laatst een auto gehad, maar door een beetje sparen nu weer een auto aangeschaft.
Heb een week geleden een Opel Omega Caravan 2.0 16v uit 1998 met 224.000 Km gekocht.
De reden dat ik voor een Omega Caravan gekozen heb is de duurzaamheid van Omega's , de ruimte in verband met mijn 2 Belgische herders, en het genot van een grote auto. ;-)
De auto koste mij € 950,00 met een vol jaar APK. Nou weet ik niet of de APK keurmeester dronken was, maar de auto is echt niet 100%.
Heb afgelopen week eens een inspectie uitgevoerd op een brug bij een hobbyclub in Rosmalen, en na de remmen maar eens goed schoongemaakt te hebben en ontluchten, ontdekt dat de voorste draagarm rubbers totaal versleten zijn. Daarnaast heeft de uitlaat een soort patchwork cursus doorgemaakt...
Die zaken staan dus als eerste op het lijstje om vervangen te worden, samen met de koplampen die mat zijn .
Ik hoop op dit forum de nodige tips te krijgen hoe mijn auto te onderhouden en waar nodig te repareren.
Onderdelen genoeg verkrijgbaar op Ebay.de, en redelijk in prijs, dus daar zal het niet aan liggen.
 
Welkom op OOP

Je verhaal van de keurmeester lijkt wel een beetje op het verhaal van mijn vorige Omega. Ik kreeg die van mij met keuring maar na 2 weken stond hij op de brug voor een uitlijnbeurt en bleek dat bij allebei de voorwielen dat de rubbert van de spoorstangen ( of die andere stang waar ik ff niet van op de naam kan komen)verdwenen te zijn.
 

yoyo

The UK brothers
Hallo Ton,
Allereerst welkom hier op het OOP.
Voor wat betreft techniek en hulp daar zit je hier op het goede adres, er zitten hier echte tovenaars tussen.

Succes.......enne van foto's houden we ook. :Y
 

richard66

500.000+
Hallo Ton welkom hier op het Forum.

Het word eens tijd dat ze in Nederland ook eens een TUV keuring station krijgen .

Ik zelf heb het al twee keer mee gemaakt met auto,s uit Nederland met een RDW keuring er nieuw op, en in belgie afgekeurd :Y

Gr Richard. :b
 
Hoi Ton,

Welkom op het OOP.

Ik had ook zo'n mooie APK bij aflevering die voor geen meter deugde. Dan hoop je toch op een steekproef bij zo'n figuur... Moest meteen rondom de remmen vervangen.
Nu is hij na 3 jaar 100% in orde :-).

Gr. Paul
 

tonboy

Verbannen
De eerste zaken zijn nu vervangen.
Het betreft de koplampen, de voorste draagarmen en de uitlaat.
Heb dit allemaal vervangen op een brug bij een hobbygarage in Rosmalen. 3 uurtjes werk in totaal.
Mijn Omega rijdt nu lekker strak, remt goed en maakt bijna geen geluid meer.
Nu weer even sparen voor nog wat onderdelen zoals schokbrekers en nieuwe banden achter.
 
Hallo Ton,

Welkom op het OOP.
Ik wil je aanraden, voordat je nieuwe onderdelen gaat aanschaffen, eerst hier op het OOP eens rond te kijken.
Vaak zijn er goede alternatieven of manieren waarop je het zelf goed kunt repareren (al dan niet met een klein beetje hulp).
Scheelt een hoop €uro's :)

Veel plezier hier.
:w Ruud
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan