Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

x2.5dt geluid bij gasgeven

A

Anonymous

Gast
Hallo,

Ik heb zojuist mijn 2e omega gekocht en merk toch iets raars dat ik niet kan plaatsen.

Het lijkt erop dat de motor niet al het vermogen geeft bij het optrekken (althans het valt mij heel erg tegen). Bij het optrekken/gas geven bij hogere snelheden hoor je een soort klapperend/floeoeottr geluid. Ik weet niet zo goed hoe ik het geluid moet benoemen. het lijkjt wel een beetje op de speelkaarten die je vroeg op je fiets tussen de spaken deed.

De auto rijdt helemaal prima en verbruikt 1:18 (vandaag van maastricht naar Utrecht gereden en afgetankt op beide plaatsen), daat valt me niet tegen.

Alleen dat geluid baart me zorgen in combinatie met een behoorlijk vermogenverllies voor mijn gevoel.

Groeten, Marcel
 
A

Anonymous

Gast
Hoi,

Ok, dat had ik niet gehoopt. dan toch maar even naar de garage. Enig idee of ik hiermee kan doorrijden?


gr. Marcel
 
Zou ik zeker niet doen te lang mee doorrijden. Weet niet of je garantie hebt maar zou zeker eens terug gaan naar de garage waar je de auto gekocht hebt.
 
beetje te zuinig daarom ook wat je zegt weinig vermogen
het zuinigste wat ik ooit met de 2.5 td heb gereden was 1 op 16 naar milaan bij 130km per uur
maar wel genoeg vermogen,normaal 1:12
gr mart
 
Bovenaan