Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

x2.5xe en x3.0xe

jongens ff een vraag, tussen de onderblokken van de x25xe en de x30xe zit zover ik weet geen verschil, onderblok is gelijk, zuigers en krukas zijn gelijk. het verschil zit toch alleen in de koppen van deze motoren, of ben ik nu gek aan het worden. prettig gestoord al jaren 8)7 7(8)7 _O-
gr,martijn
 
Nee de zuigers van een x3.0xe zijn groter. En ik vermoed zelfs dat de krukas zwaarder is maar dat weet ik niet zeker. Koppen zijn idd ook anders. De x2.5xe heeft gelijke kleppen erin zitten en de x3.0xe heeft volgens mij de uitlaatkleppen groter. Als de beide motoren gelijke zuigers en cilinder grotes zouden hebben dan heb je toch geen verschil kwa motor inhoud.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Boring en slag zijn anders.

Motorcode: X25XE
Bohrung: 81,6 mm
Hub: 79,6 mm
Volumen: 2498 cm3
Verdichtung: 10,8 : 1
Leistung: 125 kW (170 PS) / 6000 min-1
Drehmoment: 227 / 3200 min-1
Kraftstoffsystem: Einzeleinspritzung, Bosch Motronic M 2.8.1
Abgassystem: AGR, geregelter Katalysator

Motorcode: X30XE
Bohrung: 86,0 mm
Hub: 85,0 mm
Volumen: 2962 cm3
Verdichtung: 10,8 : 1
Leistung: 155 kW (211 PS) / 6000 min-1
Drehmoment: 270 / 3400 min-1
Kraftstoffsystem: Einzeleinspritzung, Bosch Motronic M 2.8.1
Abgassystem: AGR, geregelter Katalysator
Besonderheiten: Na-Auslassventile
 
goed ik ben dus gek geworden hahaha, eigenlijk ook wel logisch, met alleen aangepaste koppen kom je niet aan die pk winst. dank u heren hebben we weer wat te sleutelen.
word hoog tijd dat ik me er weer op ga storten, ben er al te lang niet mee bezig merk ik hahaha
gr,martijn
 
Bovenaan